طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۱۵ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با کاهش ارزش در تمامی قطعات و اوزان باز هم افزایش یافت. روند نزولی بازار طلا با حمایت از دلار رخ داد و بازار جهانی به دلیل تعطیلی پایان هفته بازیگر فعالی در تعیین نرخ نبود.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه روز یکشنبه با روند کاهشی دلار همراه شد. بازار طلا روز شنبه با تحمل کاهشی ۱۰۰ تا ۶۵۰ هزار تومانی بازگشت و افت قیمت محسوسی را به ثبت رساند.

اسکرین شات 4 آگوست 2024 در 5:14:37 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت جهانی اونس طلا در پایان هفته بود و عامل فعالی در تعیین قیمت بازار داخلی طلا نبود. از سوی دیگر قیمت دلار ۷۰۰ تومان کاهش یافت که منجر به روند نزولی قیمت طلا و سکه شد.

معامله‌گران همچنان ریسک‌های سیاسی را بالا می‌دانند و معتقدند فشار سیاست‌گذاران باعث ارزان‌تر شدن دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا و سکه شده است. اگر در روزهای آینده اخبار نامطلوبی به بازارهای مالی برسد، احتمال روند صعودی آن زیاد است.

نقره ۶۰۰ تومان ارزان شد

لازم به ذکر است که اونس طلای جهانی از روز یکشنبه ۱۴ منتشر می شود مرداد در ۲۴۴۲ دلار ثابت است و اونس جهانی نقره در ۲۸ دلار و ۵۶ سنت است. هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۶۰۰۰ ۲۹۰ تومان و ۵۹۰ تومان کاهش یافت.

سکه امامی گل سرسبد کاهش قیمت شد

لازم به ذکر است، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با کاهش ۴۰۰ هزار تومانی معامله شد. قیمت سکه گرمی با افت ۳۰۰ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه فرو ریخته است

در دومین روز از هفته، قیمت طلا کاهش چشمگیری داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۳۸۲ هزار تومانی معادل ۱۵ میلیون و ۶۳۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳ میلیون و ۵۹۷ هزار تومان افت ۱۰۰ هزار تومانی داشت. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۵۴۹ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز یکشنبه در تمام بخش‌ها کمتر بود. حباب سکه امامی ۱۷۰ هزار تومان، سکه بهار ۹۸ هزار تومان، نیم سکه ۲۰۹ هزار تومان، ربع سکه ۳۰۵ هزار تومان و سکه گرمی ۲۵۴ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا