طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۲۰ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد او کار خود را با نتایج منفی به پایان رساند. این بازار همزمان با کاهش اونس جهانی طلا بود و رشد محدود دلار را دنبال نکرد. در هفته های اخیر روند اخبار سیاسی بازارهای مالی را تحت تاثیر قرار داده و معامله گران نیز منتظر شفافیت تصمیمات سیاسی در هفته آینده هستند.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در هفته سوم مرداد با بازدهی منفی و کاهش اندک قیمت بسته شد. معامله گران بر این باورند که عملکرد ضعیف بازار طلا تحت تأثیر انتظار بازارهای مالی تحت تأثیر رویدادهای خاورمیانه و حمله تروریستی اسرائیل به تهران است. آنها معتقدند که فعالان بازار مالی نسبت به هر بورسی بدبین هستند و تمایلی به ریسک دارایی های خود ندارند. کارشناسان اقتصادی در هفته گذشته مرداد آنها به اخبار و تصمیمات سیاسی توجه دارند و معتقدند که ریتم دلار اصلی ترین عامل تعیین کننده قیمت در بازار طلا است.

اسکرین شات 9 آگوست 2024 در 4:16:11 ب.ظ

اونس جهانی طلا ۲۰ دلار افزایش یافت

شایان ذکر است که اونس جهانی طلا در هفته گذشته ۳۶ دلار کاهش یافت و بازار طلای داخلی نیز این روند نزولی را دنبال کرد. اونس جهانی طلا در روزهای پایانی هفته و تعطیلی بازارهای داخلی افزایش یافت. در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا ۲۴۲۵ دلار است که ۲۰ دلار نسبت به روز پنجشنبه افزایش یافته است.

اونس جهانی نقره با ۷ سنت کاهش با ۲۷ دلار و ۴۵ سنت معامله شد. هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۴ هزار و ۱۷۰ تومان فروخته شد و ۱۶۰ تومان افت داشت.

سکه امامی در کانال ۴۲ میلیون بسته شد

سکه امامی در آخرین روز هفته با ۵۰ هزار تومان افزایش به ۴۲ میلیون و ۹۷۰ تومان رسید. قیمت سکه بهار نیز با ۲۰ هزار تومان کاهش به ۳۸ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه افزایش یافته است

قیمت طلا در آخرین روز هفته کاهش محدودی را ثبت کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۵۰ هزار تومانی معادل ۱۵ میلیون و ۴۲۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳ میلیون و ۵۶۱ هزار تومان با ۲۳ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۵۱۳ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز پنجشنبه در تمامی بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۳۲ هزار تومان، سکه بهار ۴۳ هزار تومان، نیم سکه ۶ هزار تومان، ربع سکه پنج هزار تومان و سکه گرم سه هزار تومان رشد کردند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا