طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ / روندهای متفاوت بازار طلا در بی‌رمقی فاکتورهای اساسی

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه امروز روند متعادلی نداشت. افزایش قیمت طلا و کاهش محدود دلار ریتم بازار طلا را مختل کرد. روند نوسانات قیمت در این بازار هفته هاست که ادامه دارد. در حالی که معامله گران شرایط این بازار را راکد ارزیابی می کنند، توقف قیمت دلار فرصت های خوبی برای خرید طلا ایجاد کرده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز با توجه به افزایش و کاهش سرگیجه آور ارزش عوامل بنیادی بازار طلا از ریتم ثابتی برخوردار نبود. کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار و رشد محدود عرضه جهانی طلا به ناهماهنگی در بازار داخلی طلا منجر شد.

اسکرین شات 2023/12/13 در 5:08:44 ب.ظ

برخی از فعالان بازار طلا معتقدند این سیاست بالاتر از دلار است و فرصت های خوبی برای خرید سکه به ویژه طلا ایجاد کرده است. با این حال، این روند نوسانات رفت و برگشتی در قیمت سکه باعث شده تا فعالان بازار از متحمل شدن ضرر در هر معامله اعم از خرید یا فروش بیم داشته باشند.

تحليلگران اقتصادي حد بالايي ۲۹ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان و پايين ۲۸ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان را حد بالا و پايين قيمت سكه امامي مي دانند. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا ۱۹۸۰ دلار معامله می شود.

پرچمدار سکه بهار در کاهش قیمت

امروز ۲۲ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی در رده افزایش بازار قرار گرفت. این قطعه در زمان نگارش این مطلب با ۴۰ هزار تومان افزایش به ارزش ۲۹ میلیون و ۹۶ هزار تومان معامله می شد. سکه بهار نیز با افت ۳۰۰ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۴۹۸ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با قیمت در تعادل بود

امروز قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۸ هزار تومان ممتاز به ارزش ۱۰ میلیون و ۶۱۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با پنج هزار تومان افزایش دو میلیون و ۴۴۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۱۶ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه نسبت به تحولات قیمتی بود. حباب سکه امامی و گرامی به ترتیب ۸۸ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان افزایش یافت. همچنین در بهار حباب سکه ۲۷۵ هزار تومان، نیم سکه ۳۱ هزار تومان و ربع سکه ۱۱ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا