طلا و ارز

​پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۷ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در روز اول هفته دوم مرداد روند منسجم نبود. سقوط ریتم قیمتی در این بازار متاثر از ضعف بازار ارز و تحرکات محدود اونس طلای جهانی بود. روز شنبه بازار طلا شاهد نوسانات اندکی قیمت بود و به دلیل تعطیلی بانک ها و گرما، تحولات عرضه و تقاضا محدود شد.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته سه روند افزایشی، کاهشی و خنثی را نشان داد. نوسانات قیمت در این بازار محدود بود و روند معاملات در بازار طلا به دلیل تعطیلی بانک ها و گرمای هوا چندان موفق نبود. روز شنبه حباب سکه در همه قسمت ها کوچک شد و این کاهش به دلیل روند نزولی تقاضا بود.

اسکرین شات 27 ژوئیه 2024 در 5:19:58 ب.ظ

آیا تقاضا در بازارهای مالی راکد است؟

معامله گران انتظار دارند کم توجهی به بازار فلزات زرد به دلیل تعطیلی روز یکشنبه و گرمای هوا تا روز دوشنبه و بازگشایی بازارهای جهانی ادامه داشته باشد. آنها می گویند اگر قیمت جهانی اونس طلا در طول هفته تغییر محسوسی نداشته باشد، بازار ارز نمی تواند جای خود را به بازار درون خطی طلا بدهد. آنها معتقدند که این شایعات حاکی از تعطیلی بیشتر یا جزئی بانک ها و ادارات دولتی در ده روز آینده است و این مشکل بازارهای مالی را در رکود تقاضا نگه می دارد.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا با رشد محدود ۵۱ سنت به قیمت ۲۳۸۷ دلار معامله می شود. اونس جهانی نقره نیز ۲۷ دلار و ۹۳ سنت قیمت دارد و تغییر قیمتی ندارد. هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۲۷۲۰ تومان و محدود به ۲۰ تومان فروخته می شود.

مسیر نیم سکه از بازار سکه جدا شد

قیمت سکه امامی شنبه ۱۵ مرداد با کاهش ۷۶ هزار تومانی ارزش معاملات ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شد. سکه بهار ۳۵ هزار تومان و ۳۷ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان معامله شد.

طلا افزایش یافت

قیمت طلا در اولین روز هفته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۹۵ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۷۰۳ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳.۴ میلیون تومان با ۳۰ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۵۸ هزار تومان معامله شد

حباب سکه روز شنبه در همه قسمت ها ریزش کرد. حباب سکه امامی ۲۹۴ هزار تومان، سکه بهار ۱۹۳ هزار تومان، نیم سکه ۴۹ هزار تومان، ربع سکه ۴۹ هزار تومان و سکه گرمی ۲۴ هزار تومان رشد کردند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا