طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه ۸ مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته با وجود تعطیلی ادارات دولتی و بانک ها به دلیل گرمازدگی باز هم افزایش یافت و بیشتر قطعه ها و اوزان از نظر ارزشی افزایش یافتند. روند صعودی بازار ارز ظاهری صعودی به بازار طلا داد، اما رکود تقاضا باعث کاهش حباب سکه شد.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در بازار در دو روز اخیر نوسانات قیمتی محدودی را تجربه کرده است. تعطیلی ادارات و بانک ها و همچنین بی ثباتی بازار ارز بر بازار طلا نیز تاثیر گذاشت و نوسانات این بازار در محدوده تلورانس ۲۰۰ تا ۵۰ هزار تومان بود. روند صعودی بازار طلا متاثر از افزایش قیمت دلار بود که سکه امامی با ۲۰۰ هزار تومان افزایش بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند.

اسکرین شات 28 ژوئیه 2024 در 5:13:25 ب.ظ

شایان ذکر است با وجود افزایش تدریجی قیمت ها در بازار فلز زرد در روزهای اخیر، معامله گران شرایط فعلی را برای ورود و سرمایه گذاری در این بازار مناسب می دانند.

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا روز یکشنبه برای بسته شدن آخر هفته بازارهای جهانی در قیمت ۲۳۸۷ دلار ثابت بود. اونس جهانی نقره ۲۷ دلار و ۹۳ سنت بود و تغییری در قیمت خود نداشت. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۵۲ هزار و ۹۸۰ تومان و ۳۳۰ تومان افزایش یافت.

سکه گرمی ۷ میلیون تومان مسدود شد

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی همچنان با قیمت هفت میلیون تومان معامله می شد.

روند حباب سکه برخلاف قیمت نزولی بود

در دومین روز هفته، قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۵۳ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۸۲۴ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۷۴ هزار تومان معامله شد

حباب سکه در روز یکشنبه تا حد زیادی کاهش یافت. حباب سکه امامی تنها قطعه ای بود که ۱۵ هزار تومان افزایش نشان داد. حباب سکه بهار ۱۹۹ هزار تومان، نیم سکه ۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۶ هزار تومان و سکه گرمی ۲۴ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا