طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 1 مرداد 1403

به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در روز یکشنبه روند متعادلی از خود نشان نداد. قیمت طلا کاهش یافت و حباب سکه به اهرمی برای افزایش قیمت قطعات سکه تبدیل شد. در روز آخر تیر قیمت دلار در این محدوده قرار داشت و اونس جهانی طلا به دلیل تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی در ۲۴۰۰ دلار ثابت ماند. روز یکشنبه، رشد تقاضا و گسترش حباب سکه، بازار سکه را هدایت کرد.

مسیر برگشت طلا و سکه جدا شده است

بررسی یک ماهه بازار فلزات زرد از ۳۱ مارس خرداد تا ۳۱ تیر این نشان دهنده نوسانات محدود قیمت در این بازار است. اگرچه حرکت قیمت طلا و سکه در یک ماه گذشته ثابت نبوده است، اما نوسانات قیمت زیاد و چشمگیر نیست.

در یک ماه تیرقیمت دلار دو هزار تومان ارزان شد و اونس جهانی طلا ۴۱ دلار افزایش یافت. این موضوع منجر به عدم تطابق بازدهی در بازار فلزات زرد شده است. در مدت مذکور، بازدهی طلا ۱۹۵۰۰ تومان و بازده ۰.۵۸ درصد کاهش یافت و سکه با افزایش ۱.۲۵ درصدی عملکرد ۵۰۰ هزار تومان رشد را ثبت کرد.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کارشناسان اقتصادی معتقدند مهمترین اهرم برای تعیین قیمت در بازار فلز زرد قیمت دلار است. اگر این تغییر ریتم کاهشی داشته باشد، قیمت طلا و سکه نیز کاهش می یابد و فرصت خوبی برای سرمایه گذاران ایجاد می کند.

سکه امامی تا میانه کانال ۴۰ میلیون تومان صعود کرد

قیمت سکه امامی یکشنبه ۳۱ تیر با افزایش از ۴۴۹ هزار تومان به ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار ۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان با ۴۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

لازم به ذکر است، نیم سکه با ۵۰ هزار تومان و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۲ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت تغییر نکرد.

مسیر طلا از سکه جدا شد

قیمت طلا در دومین روز هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۲۶ هزار تومانی معادل ۱۴ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۱ هزار تومانی معادل ۳ میلیون و ۳۴۶ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۰۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز یکشنبه کاهش قابل توجهی را در همه بخش ها ثبت کرد. حباب سکه امامی ۵۵۹ هزار تومان، سکه بهار ۵۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۹۲ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۱ هزار تومان و سکه گرم ۱۱ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا