طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 10 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






در پنجمین روز هفته قیمت طلا و سکه به دنبال دلار بود. دلار روز چهارشنبه با افزایش باز شد و به کاهش ادامه داد. بازار طلا نیز این روند را دنبال کرد. تحلیلگران بازار مالی شوک قیمتی را برای بازار طلا به دلیل توزیع سکه های بدون تاریخ توسط بانک مرکزی پیش بینی می کنند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه ریتم متعادلی نداشتند. روند صعودی دلار به طور مستقیم بازار طلا را تحت تاثیر قرار داد و تمام سکه ها را وارد کانال بالاتر کرد، اما پس از آن کاهش قیمت دلار همه سکه ها را به کانال قبلی بازگرداند.

اسکرین شات 28 فوریه 2024 ساعت 5:32:30 ب.ظ

تحلیلگران بازار مالی محدوده ۳۲ میلیون تومانی را محدوده جذابی برای سکه امامی می دانند، در حالی که محدوده ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی برای قیمت طلا ورودی مطمئنی محسوب می شود. به گفته آنها در مورد انتشار سکه های بانک مرکزی بدون تاریخ ۲۲ اسفند اسفندممکن است شوک قیمتی به بازار وارد شود و بازار طلا سقوط کند. در این میان برخی از کارشناسان اقتصادی نیز می گویند انتشار سکه جدید تنها باعث کوچکتر شدن حباب و وابسته شدن قیمت ها به نرخ ارز و دنیا می شود.

لازم به ذکر است که برای قیمت جهانی طلا، منطقه ۲۰۷۰ دلاری منطقه مهمی است و می تواند ریتم معاملات آتی در بازارهای جهانی را تعیین کند. لازم به ذکر است طلای جهانی امروز بیش از پنج دلار روند صعودی داشته و با قیمت ۲۰۳۴ دلار معامله می شود.

سکه ارزان شد

سکه امامی چهارشنبه نهم اسفند با کاهش ۴۵۳۰۰۰ تومان و قیمت ۳۳ میلیون و ۷۳۶۰۰۰ تومان معامله شد. سکه بهار نیز با ۲۰۰ هزار تومان کاهش ۳۱ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه افزایش یافته است

قیمت طلا در آغاز معاملات روز چهارشنبه بار دیگر با روند نزولی آغاز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۸۷ هزار تومان کاهش ۱۲ میلیون و ۵۲۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۲ هزار و ۷۰۰ تومان کاهش به ۲ میلیون و ۸۸۸ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۸۴۹ هزار تومان رسید.

حباب سکه در روز چهارشنبه به استثنای سکه امامی با افزایش بیشتری روبرو شد. حباب سکه امامی ۱۷۰ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه بهار ۷۳ هزار تومان، نیم سکه ۹۴ هزار تومان، ربع سکه ۲۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۵ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا