طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 دی 1402 / آیا خرید پلکانی طلا سودآور است؟

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند صعودی، نزولی و خنثی را تجربه کردند. این کلاهبرداری قیمت زمانی رخ داد که بازارهای جهانی در پایان هفته قرار داشتند و قیمت طلا یک عدد ثابت است. دلار امروز ۱۰۰ تومان نوسان محدود داشت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز شاهد هر سه روند کاهشی، افزایشی و خنثی بود. اگرچه نوسانات این بازار قابل توجه نبود، اما قیمت برخی سکه ها بدون توجه به ثبات قیمت عوامل زمینه ساز این بازار افزایش یافت.

اسکرین شات 31 دسامبر 2023 در 5:53:34 ب.ظ

امروز قیمت در خانواده سکه تا حدودی بدون تغییر بود و با قیمت های مشابه شنبه مبادله شد. لازم به ذکر است با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در پایان هفته، انس گلوبال گلد با قیمت ثابت ۲۰۶۲ دلار معامله می شود.

معامله گران بازار فلز زرد در حال حاضر قیمت دلار را اهرم فشار بیشتری در بازار طلا می دانند و به خریداران این بازار هشدار می دهند که فضا و محدوده خاصی را برای ورود به بازار طلا در نظر نگیرند. آنها تصور می کنند که خریدهای پلکانی در شرایط فعلی سود بیشتری را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی بر حباب سکه تاکید می کنند و فرض می کنند که این حباب در سال های اخیر همواره با تحولات قیمتی همراه بوده است. آنها می گویند اگر اتفاق مهمی در نظام اقتصادی و سیاسی کشور رخ ندهد، روند بازارهای مالی با ثبات خواهد بود.

مقاومت ربع سکه در برابر تغییرات قیمت

در دومین روز هفته قیمت نیم سکه و سکه گرمی افزایش یافت. هر یک از این قطعات با ممتاز ۵۰ هزار تومان با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۴۹ هزار تومان و ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه امروز بدون تغییر و با قیمت روز گذشته ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد.

با کاهش بازار طلا، حباب سکه گسترش یافت

امروز قیمت طلا کاهش یافته است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش از ۴۸ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۸۴۶ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۵۰۴ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۴۷۰ هزار تومان رسید.

امروزه حباب سکه امامی نسبت به سایر سکه ها کوچکتر شده است. حباب سکه امامی در آن روز ۶۶ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه بهار ۶ هزار تومان، نیم سکه ۶۶ هزار تومان، ربع سکه ۷ هزار تومان و سکه گرمی ۵۳ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا