طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 آذر 1402 / بازار طلا از مدار دلار خارج شد

ایران تحلیل در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




قیمت طلا و سکه امروز با روند صعودی قیمت جهانی طلا همزمان شد و ریتم صعودی را به ثبت رساند. اگرچه امروز بازار طلا افزایش یافته است، اما رکود همچنان در این بازار حاکم است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه امروز حول محور افزایش قیمت جهانی طلا چرخید. رشد طلای انس که از هفته گذشته آغاز شد همچنان ادامه دارد و روند بازار داخلی طلا را تقویت کرده است. امروز نوسانات محدود دلار نتوانست بر بازار طلا تاثیر بگذارد.

اسکرین شات 2023/12/02 در 5:34:52 ب.ظ

در حال حاضر، معامله گران در بازار فلزات زرد بر نوسانات قیمت جهانی طلا، اخبار فدرال رزرو و انتخابات ایالات متحده متمرکز شده اند. این در حالی است که با وجود سیگنال های خبری نامطلوب، عامل دیگر تعیین کننده قیمت در بازار داخلی طلا یعنی دلار تحت فشار سیاستگذاران منجمد شده و در یک روند نوسانی محدود گرفتار شده است.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، روند قیمت جهانی طلا همچنان صعودی بوده و با قیمت ۲۰۷۲ دلار معامله می شود.

ریتم بعدی طلای جهانی صعودی است

در همین زمینه سجاد بوربور، اقتصاددان درباره روند قیمت جهانی طلا به ایران تحلیل گفت: اقتصاد آمریکا به جایی رسیده است که دیگر توان پرداخت نرخ بهره بالاتر را ندارد. شدت منفی شده است و همچنین فروش خانه های مستعمل و سایر متغیرها حاکی از رکود اقتصادی در ایالات متحده است.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: از سال ۲۰۱۲ همه چیز در دنیا چند برابر شده اما قیمت طلا تغییر نکرده است. رمزنگاری یا نه؛ این تقاضاست که این روند را هدایت می کند.»

بیشترین افزایش قیمت سهم سکه امامی بود

امروز یازدهم است آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان و ۳۴۷ هزار تومان افزایش یافت. سکه بهار امروز در کانال ۲۵ و ۲۶ میلیون تومان حرکت کرد. این قطعه در زمان نگارش این مطلب با قیمت ۲۵۹۹۷۰۰۰ تومان با ۱۰۰۰۰۰ تومان افزایش معامله می شد.

امروز قیمت نیم سکه و ربع سکه هر کدام ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. این قطعات به ترتیب با قیمت های ۱۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی امروز ۴۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در قیمت پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باقی ماند.

روند نامتعادل حباب در خانواده سکه

قیمت طلا نیز در اولین روز هفته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۱۹۷ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۹۳۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش به دو میلیون و ۵۲۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز افزایش یافت و به دو میلیون و ۴۹۱ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه روند متعادلی نداشت. حباب سکه امامی ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۶ هزار تومان و سکه گرمی ۱۴ هزار تومان رشد کردند. در این روز حباب سکه بهار ۱۴۰ هزار تومان و نیم سکه ۲۸ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا