طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 12 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز سه شنبه با افزایش در تمامی قطعات و اوزان باز هم افزایش یافت. روند صعودی قیمت ها در حالی رخ داد که بازار طلا در پایتخت بسته بود و برخی شهرهای کلیدی مانند تبریز و اونس جهانی کاهش چشمگیری را ثبت کردند. معامله گران بر این باورند که عرضه محدود طلا و سکه دلیل افزایش قیمت در این بازار است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه سه شنبه ۲۰ اردیبهشت برای دومین روز متوالی افزایش یافت. با اعتراض این صنف به ثبت اطلاعات در سامانه جامع معاملات، بازار طلا در تهران تا حدودی متوقف شد.

اسکرین شات 30 آوریل 2024 ساعت 4:43:30 ب.ظ

آیا معرفی سامانه جامع معاملات اجباری بود؟

بازار طلا با اعتراض به ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه معاملات روند صعودی داشت و حجم خرید و فروش به حداقل ممکن کاهش یافت. به گفته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، فعالان صنفی نسبت به راه اندازی مجدد سامانه جامع معاملات و بی توجهی به مطالبات اتحادیه طلا برای اصلاحات در این حوزه اعتراض دارند، چرا که پس از پایان مهلت مقرر هیچ تغییری حاصل نشده است. سه ماه.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب قیمت جهانی طلا ۲۳۰۶ دلار بوده و بیش از ۳۰ دلار کاهش داشته است. اونس جهانی نقره نیز ۲۶ دلار و ۶۰ سنت قیمت دارد. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز با ۵۰۰ تومان کاهش نسبت به روز گذشته ۵۴ هزار و ۵۱۰ تومان معامله شد.

سکه امامی ۴۲ میلیون شد

قیمت سکه امامی سه شنبه یازدهم اردیبهشت با رشد ۹۰۵ هزار تومانی تا کانال ۴۲ میلیون صعود کرد و در ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه بهار با ۸۳۰ هزار تومان افزایش در ۳۸ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه مانع از رشد قیمت ها شد

قیمت طلا در چهارمین روز معاملاتی هفته افزایش یافت اما این افزایش قیمت به اندازه بازار سکه نبود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۵۷ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۱۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۲ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش به ۳ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۶۶ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز سه شنبه در تمامی بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۱ میلیون تومان، سکه بهار ۸۷۱ هزار تومان، نیم سکه ۸۳۸ هزار تومان، ربع سکه ۷۱۹ هزار تومان و سکه گرم ۱۱۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز ایران تحلیل مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا