طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 12 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته اول خرداد در یک منطقه خاص نوسانات زیادی داشت. در حالی که کارشناسان اقتصادی روند صعودی قیمت جهانی طلا را پیش بینی می کنند و در روز جمعه روند این عامل در بازار داخلی افزایش می یابد، آیا تاثیر فزاینده ای بر توسعه قیمتی بازار طلا در ابتدای هفته خواهد داشت؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته اول افزایش یافت خرداد در محدوده قیمتی مشخصی نوسان کرد و سکه ها از افت قیمت خود خارج شدند و کمی رشد کردند. هفته گذشته قیمت طلا و سکه با کمتر از دو درصد افزایش به کار خود پایان داد و سکه امامی در محدوده قیمتی ۴۰ میلیون تومان تثبیت شد.

اسکرین شات 31 مه 2024 در 4:48:41 ب.ظ

چه روندی در انتظار بازار طلا است؟

معامله گران روند تقاضا در روزهای اولیه خرداد به عنوان مخالف اردیبهشت اسمش را گذاشتند افزایش. به نظر می رسد با بازگشایی بازارها در پنجمین شنبه، این تقاضا در حال افزایش است خرداد ربطی به اون داشت بازار طلا پس از تقریبا یک ماه اعتراض به سامانه جامع معاملات از سر گرفته شد و همین موضوع تقاضای انباشته چند روز گذشته را وارد بازار کرد. با این حال شنیده ها حاکی از آن است که نهاد تصمیم گیرنده برای اجرای سامانه جامع معاملات طلا را تحت فشار قرار داده است و فعالان بازار می گویند احتمال چالش اجرایی جدید در هفته آینده وجود دارد.

در طول هفته دوم خرداد نیمه تعطیل است و به نظر می رسد بازار ارز در انتظار اعلام نتیجه جلسه هیات دولت در رکود است. در هفته پیش رو نباید منتظر نوسانات عمده قیمت طلا و سکه باشیم.

در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا با بیش از ۱۶ دلار افزایش با قیمت ۲۳۵۹ دلار و هر اونس نقره با قیمت ۳۱ دلار و ۲۵ سنت معامله می شود. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز پنجشنبه در بازار داخلی ۵۹ هزار و ۳۱۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه پرچمدار بهار کاهش یافت

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز با افت ۳۰۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کار خود را به پایان رساند.

قیمت طلا در روز پنجشنبه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۵۹۴ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۵ هزار تومان کاهش معادل ۳ میلیون و ۳۶۹ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۲۴ هزار تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا