طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 12 دی 1402 / رشد قیمت بازار طلا در تعطیلات ژانویه

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز دوشنبه روند متعادلی را نشان داد اما تغییرات قیمتی طلا بیشتر از سکه بود. در اولین روز ژانویه ۲۰۲۴ و با بسته شدن بازارهای جهانی، معامله گران انتظار یک روند خنثی و رکود را برای بازار طلا داشتند. اما رشد محدود قیمت دلار منجر به نوسانات قیمتی در بازار فلز زرد شد.



به گزارش ایران تحلیل، آغاز معاملات روز دوشنبه بازار طلا با جو مثبت طلا و اکثر سکه همراه بود. اگرچه معامله گران به دلیل تعطیلات ژانویه انتظار روند خنثی در بازار طلا را داشتند، اما رشد محدود قیمت دلار منجر به تغییرات قیمتی در بازار طلا شد. در اولین روز ژانویه و ابتدای سال ۲۰۲۴، قیمت جهانی طلا ۲۰۶۲ دلار تعیین شد.

اسکرین شات 1 ژانویه 2024 در 5:47:53 ب.ظ

معامله گران بازار طلا بر روند رکودی این بازار از ابتدای سال تاکید دارند و معتقدند بازار طلا آرام است و شاهد افزایش و کاهش شارپی نیستیم.

اعلان جنگ به قانون علیه فرار مالیاتی

در روزهای اخیر موضوع سامانه معاملات و اختلال در اجرای سامانه مودیان چالش هایی را برای سوداگران بازار فلزات زرد برای اجرای این سامانه ها و در واقع قانون ایجاد کرده است. در حالی که رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می گوید صنف فعال طلا مشکلی با پرداخت مالیات و فرار مالیاتی ندارد، برخی رسانه ها روز دوشنبه از کشف و شناسایی فرار مالیاتی برخی طلافروشان خبر دادند.

تعداد این گونه فرارهای مالیاتی در کشور بین دو تا ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است. بیشترین فرار مالیاتی به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان توسط طلافروشی در استان مرکزی کشف شد که در سال های ۹۷ تا ۹۹ اقدام به خرید و فروش غیررسمی کرده بود.

قیمت ربع سکه مسدود شد

در سومین روز هفته، قیمت نیم سکه ۵۰ هزار تومان افزایش یافت. این قطعه با قیمت ۱۵۷۹۰۰۰۰ تومان معامله شد. همانطور که روز یکشنبه ربع سکه بدون تغییر با قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان معامله شد، سکه گرمی نیز با ۵ هزار تومان افزایش ۵ میلیون و ۹۵۵ هزار تومان معامله شد.

افزایش حباب سکه در تمام قسمت ها

قیمت طلا روز دوشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۴ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۹۲۳ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۷ هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۵۲۲ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه حباب سکه امامی در تمامی نقاط گسترش یافت. در این روز حباب سکه امامی ۵۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۹ هزار تومان، نیم سکه ۴۹ هزار تومان، ربع سکه هزار تومان و سکه گرم ۴ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا