طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 آذر 1402 / تنور معاملات طلا داغ شد

ایران تحلیل در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




قیمت طلا و سکه امروز با افزایش قیمت دلار همزمان شد. روند صعودی بازار طلا در دو روز اخیر و پیش بینی اقتصاددانان از حرکت صعودی طلای جهانی به روند معاملات در این بازار دامن زده است.



به گزارش ایران تحلیل، امروز قیمت طلا و سکه به دلیل رشد دلار افزایش یافت. بازار طلا دیروز با رشد قیمت جهانی طلا همراه بود و امروز با روند صعودی دلار همراه شد. لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در پایان هفته با توجه به تعطیلی بازارهای بین المللی در سطح ۲۰۷۲ دلار ثابت است.

اسکرین شات 3 دسامبر 2023 ساعت 5:31:30 ب.ظ

درس بازارها از دست دلار

عبدالله مشکانی، کارشناس اقتصادی در این خصوص با بیان اینکه قیمت طلا و سکه با قیمت دلار در بازار آزاد مطابقت دارد، به ایران تحلیل گفت: مردم زمانی وارد بازارهای مالی می شوند که با تورم مواجه می شوند، ارزش پولشان از بین می رود. در حال حاضر نوسانات قیمت طلا در بازار جهانی سوخت مناسبی برای رشد بازار داخلی طلا است.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به حباب روی سکه گفت: در بازار ارز مانند هفته های گذشته نوساناتی وجود دارد، اما بازار روندی ندارد. بنابراین قیمت طلا و سکه از همان الگوی دلار پیروی می کند. این در حالی است که قیمت سکه با دلار بازار آزاد حباب دارد و حتی تمام قطعات سکه با قیمت دلار بالاتر معامله می شود.

وی درباره بهترین فرصت برای سرمایه گذاری در بازارها گفت: هر سرمایه گذاری کاملا به اخبار سیاسی بستگی دارد، معتقدم باید در بازاری سرمایه گذاری کرد که معاملات با نرخ دلار کمتر انجام شود، مانند برخی شرکت های بازار سرمایه. یا املاکی که در دو سال اخیر افزایش قیمت بالایی نداشته اند.»

سکه بهار ۲۶ میلیون شد

امروز قیمت نیم و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافته است. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵۶۰۰۰۰۰ تومان و ۱۰۶۰۰۰۰۰ تومان معامله شد. سکه گرمی نیز با ۵۰ هزار تومان افزایش پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

قیمت طلا تغییر نکرده است

در دومین روز از هفته، قیمت طلا بین افزایش و کاهش در نوسان بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با دو هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۹۴۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز بدون تغییر قیمت و همانند روز گذشته به مبلغ دو میلیون و ۵۲۵ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۹۲ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه در همه بخش ها رشد کرد. حباب سکه امامی ۴۲ هزار تومان، سکه بهار ۴۹ هزار تومان، نیم سکه ۲۱ هزار تومان، ربع سکه ۳۶ هزار تومان و سکه گرم ۴۳ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا