طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 13 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه با شروع فعالیت بازارها در اولین روز هفته کاهش یافت و روند دلار را کاهش داد. بازار طلا با کاهش ارزش اونس جهانی طلا همراه شد. معامله گران بر این باورند که نوسانات نزولی این بازار محدود است، اما بر این باورند که روند رفت و برگشتی قیمت طلا در بازار، فعالان را در وضعیت محتاطانه قرار داده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته دوم افزایش یافت خرداد این امر با کاهش قیمت جهانی اونس طلا همراه شد که روند نزولی داشت. تحمل کاهش قیمت در بازار طلا در محدوده ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بود.

اسکرین شات ۱ ژوئن ۲۰۲۴ در ۵:۱۸:۴۹ ب.ظ

معامله گران تصور می کنند که کاهش در بازار طلا کمتر از افزایش قیمت خواهد بود. آنها معتقدند این بازار در یک روند رفت و برگشتی است و همین موضوع پیش بینی قیمت طلا و سکه را دشوار کرده است. تحلیلگران بازارهای مالی می گویند هر اتفاقی در جهان به ویژه در حوزه سیاسی می تواند بر قیمت طلا تاثیر بگذارد. به گفته آنها، موضوع محکومیت ترامپ تاثیر بسزایی در کاهش قیمت جهانی طلا داشته و بازار داخلی طلا را به سمت پایین کشانده است.

قیمت نقره با کاهش در بازارهای جهانی همزمان شد

در لحظه تنظیم این مطلب، اونس جهانی طلا در قیمت ۲۳۲۷ دلار و قیمت نقره ۳۰ دلار و ۴۳ سنت با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در پایان هفته ثابت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز شنبه در بازار داخلی با افت بیش از ۲۰۰۰ تومانی به قیمت ۵۷ هزار و ۴۷۰ تومان معامله شد.

قیمت سکه گرمی ثابت است

قیمت سکه امامی شنبه دوازدهم خرداد با کاهش ۲۱۵ هزار تومانی ۴۰ میلیون و ۴۸۹ هزار تومان بسته شد. سکه بهار ۳۷ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان با ۱۷۵ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

مثقال ۱۵۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت طلا در روز شنبه کاهش می یابد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۴۴۴ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۳۵ هزار تومانی معادل سه میلیون و ۳۳۴ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۲۷۹ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز شنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۹۲ هزار تومان، سکه بهار ۱۱۱ هزار تومان و سکه گرمی ۳۵ هزار تومان افزایش یافت. حباب نیم سکه ۵۵ هزار تومان و ربع سکه ۱۲۷ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا