طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 13 دی 1402 / ترس از مالیات، بازار طلای بورسی را تقویت کرد

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه روز سه شنبه با افزایش قیمت جهانی طلا در اولین روز بازگشایی بازار در سال جدید افزایش یافت. روند صعودی بازار طلا نیز تقاضا برای طلای مبادلاتی را افزایش داد. اگرچه به نظر می رسد چالش روزهای پایانی بازار طلا از نظر سیستم معاملاتی و مالیات دهندگان نیز از این جهش تقاضا بی تاثیر نبوده است.



به گزارش ایران تحلیل، بازار طلا از روز سه شنبه با بحث های مثبت بازگشایی شد. قیمت طلا و سکه با افزایش تقاضای جهانی طلا همزمان شد و همین دلیل قیمت سکه امامی را در ابتدای بازارها به مرز ۳۰ میلیون رساند. قیمت طلا و سکه در بعدازظهر تعدیل شد.

اسکرین شات 2 ژانویه 2024 در 6:13:25 ب.ظ

در دو هفته گذشته راه اندازی سامانه مالیات دهندگان و سامانه معاملات اعتراض اصناف طلا را در شهرهای مختلف به دنبال داشت. مشکلی که با شایعاتی از فضای مجازی مبنی بر اخذ مالیات ۲۵ درصدی بر فروش طلا شروع شد اما بعدا تکذیب شد. در این میان انجمن طلا معتقد بود که این شایعات از این صنف نشات گرفته است. زیرا نمی خواهند مردم را از خرید و فروش طلا دلسرد و نگران کنند و تجارت آنها را کند کنند.

پیش از این نیز اشاره شد که بازار شایعات به دلیل حذف معاملات فیزیکی طلا و رشد مبادلات طلای بورسی که معاف از مالیات هستند، داغ شده است. حتی اگر رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید می کند که مشکل معاملات طلا مالیات نیست، بلکه تداخل سامانه هاست، به نظر می رسد معاملات با سبز کمیته معاملات بورس طلا در روز سه شنبه به بورس روی آورده است. تا در دام مالیات نیفتیم در واقع، وجوه طلای بازار سهام طی دو روز گذشته به طور مداوم افزایش یافته است.

صعود نیم سکه و هات کوین به کانال بالاتر

سه شنبه دوازدهم دی سکه امامی ۱۴۰۲ با ۲۰۹ هزار تومان افزایش به ۲۹ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان رسید. سکه بهار نیز با ۴۰۰ هزار تومان افزایش ۲۶ میلیون و ۶۹۰ هزار تومان ارزش گذاری شد.

مثقال طلا ۱۱ میلیون بود

در چهارمین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۵ هزار تومان افزایش به کانال ۱۱ میلیون تومان رسید و ۱۱ میلیون و ۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۷ هزار تومان افزایش به ۲ میلیون و ۵۴۲ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۸۸ هزار تومان رسید.

روز سه شنبه حباب سکه امامی در تمامی نقاط گسترش یافت. حباب سکه امامی ۱۵۳ هزار تومان، سکه بهار ۳۴۹ هزار تومان، نیم سکه ۳۲۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۳۹ هزار تومان و سکه گرمی ۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا