طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 14 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در هفته دوم بهمن همگرایی بالایی با دلار نشان داد. معامله گران معتقدند بازار طلا چشم به راه افزایش قیمت دلار است و تا زمانی که سیاست بالاتر از دلار باشد، نمی توان پیش بینی قیمت در بازار فلزات را زرد کرد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در هفته دوم رو به افزایش است بهمن با بازدهی مثبت به پایان رسید و افزایش قیمت دلار کانال های قیمتی جدیدی را برای سکه باز کرد. در معاملات پایانی هفته گذشته بازار طلا روندی نامتعادل را نشان داد. طلا در حال کاهش بود و سکه روند صعودی داشت.

اسکرین شات 2 فوریه 2024 در 4:32:33 ب.ظ

دلالان حراج شمش طلا به هفته گذشته به عنوان اهرمی برای کنترل قیمت در بازار طلا نگاه می کنند. آنها معتقدند هر روندی در بازار کاملاً با اخبار سیاسی مرتبط است و اگر روند قیمت در یک بازار برخلاف روندهای سیاسی تغییر کند، باید در قانونی بودن آن بازار شک کرد.

اقتصاددانان همچنان بر ورود تدریجی به بازار طلا تاکید می کنند و معتقدند هرگونه پیش بینی در این بازار به توسعه قیمت دلار بستگی دارد. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، شاخص جهانی طلا تقریباً دو دلار افزایش یافته و با قیمت ۲۰۵۵ دلار معامله می شود.

مسیر طلا از سکه جدا شد

سکه امامی در آخرین روز هفته با قیمت ۳۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان معامله شد. سکه تمام بهار ۳۱ میلیون و ۲۱۵ هزار تومان بود.

قیمت طلا روز پنجشنبه با روند نزولی آغاز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۱۲ میلیون و ۴۹۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۸۸۴ هزار تومان قیمت داشت. قیمت طلای مستعمل دو میلیون و ۸۴۵ هزار تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا