طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 14 تیر 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه برای دومین روز متوالی با روند ثابت باز نشد. قیمت طلا با افزایش اونس جهانی افزایش یافت و سکه با پشتوانه دلار رشد روز سه شنبه را از بین برد. در پنجمین روز هفته تعدادی سکه به کانال پایین بازگشتند. معامله گران در بازار طلا منتظر انتخابات بودند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه در روند متعادلی باز نشد. افزایش ۲۲ دلاری در هر اونس طلای جهانی منجر به رشد بازار داخلی طلا شد. از سوی دیگر قیمت قطعات سکه به شدت کاهش یافت و سکه و نیم سکه امامی که روز سه شنبه به کانال بالاتری صعود کرده بودند، در کانال قیمت پایین تری معامله شدند.

تصویر 3 ژوئیه 2024 در 5:32:16 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تحلیلگران بازار مالی می گویند قیمت طلا سه بار محدوده قیمتی سه میلیون و ۵۴۰ هزار تومان را لمس کرده اما نتوانسته از این محدوده عبور کند. حدس می زنند در بازه قیمتی سه میلیون تا ۳۶۰ هزار تومان یک منطقه باقیمانده وجود داشته باشد و فرصت لمس این منطقه وجود دارد. به گفته کارشناسان اقتصادی، محدوده فعلی نشان دهنده منطقه تعادلی بازار طلا است و با مشخص شدن نتایج انتخابات، بازارهای مالی از ابهام خارج خواهند شد.

نقره ۱۰۰۰ تومان گران شد

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، اونس طلای جهانی با ۲۲ دلار افزایش ۲۳۵۱ دلار بود. اونس جهانی نقره با ۸۶ سنت افزایش با ۳۰ دلار و ۳۸ سنت معامله می شود. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی یک هزار و ۱۷۰ تومان افزایش یافت و ۵۹ هزار و ۳۹۰ تومان معامله شد.

سکه امامی ۴۲ میلیون شد

سکه امامی چهارشنبه سیزدهم تیر با افت ۶۲۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۸۳ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با ۵۰۰ هزار تومان کاهش ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در تمام قسمت هایش فرو ریخت

در پنجمین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۶ هزار تومانی به ۱۵ میلیون و ۸۸ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان افزایش سه میلیون و ۴۸۳ هزار تومان قیمت داشت. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۳۷ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز چهارشنبه روند نزولی ثابتی را ثبت کرد. حباب سکه امامی ۶۷۲ هزار تومان، سکه بهار ۶۳۶ هزار تومان، نیم سکه ۴۴۸ هزار تومان، ربع سکه ۲۷۴ هزار تومان و سکه گرم ۲۱۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا