طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 14 دی 1402 / سقوط انس جهانی،‌ طلای داخلی را زمین زد

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه حول محور قیمت جهانی طلا چرخید و روند نزولی از خود نشان داد. حتی افزایش ۲۰۰ تومانی قیمت دلار نیز نتوانست تاثیر مثبتی بر رشد قیمت در بازار طلا داشته باشد.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا با کاهش ۱۹ دلاری ۲۰۴۱ دلار است.

آیا سود طلا در خرید مرحله ای است؟

گفتنی است در هفته گذشته محدوده ۲۹ میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان برای سکه امامی شکسته شد. در صورت بازگشت قیمت این قطعه به محدوده ۲۹ میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان، سطح معاملات جدید سکه تثبیت می شود.

تحلیلگران اقتصادی معتقدند در صورت بازگشت قیمت به محدوده مذکور امکان خرید تدریجی وجود دارد. آنها پیشنهاد می کنند که خریداران به فکر نوسانات بازار طلا نباشند و با هر قیمتی وارد بازار شوند تا خریدهای تدریجی انجام دهند. به این ترتیب خریداران طلا مطمئناً در بلندمدت سود بیشتری نسبت به میانگین بازار خواهند داشت.

آیا طلای جهانی منطقه مقاومت را خواهد شکست؟

به گفته تحلیلگران اقتصادی، شکستن قیمت جهانی طلا از سطح ۲۰۷۰ دلار کار دشواری است. این سطح قابل تثبیت نیست و روند عبور از منطقه ۲۰۷۰ دلاری هنوز کامل نشده است و امکان بازگشت به منطقه ۲۰۳۰ دلاری طلای جهانی وجود دارد. به نظر می رسد معامله گران با توجه به آغاز سال جدید به دنبال مکان های ارزان تری برای خرید طلا هستند. اگر روند جهانی طلا شکست بخورد، منطقه قیمتی ۲۱۷۵ تا ۲۲۰۰ دلاری منطقه جدید تجارت طلای جهانی خواهد بود.

پرچمدار نیم سکه در کاهش قیمت

روز چهارشنبه سیزدهم دی سکه امامی در سال ۱۴۰۲ با ۶ هزار تومان کاهش به ۲۹ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان رسید. سکه بهار نیز با افت ۲۰ هزار تومانی در قیمت ۲۶ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان قرار گرفت.

در پنجمین روز هفته، قیمت نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت. این قطعه با قیمت ۱۶ میلیون و ۴۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه ۱۰۰ هزار تومان افت داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با دو هزار تومان افت کانال ۶ میلیون را از دست داد و با قیمت ۵ میلیون و ۹۹۸ معامله شد. هزار تومان

مسیر طلا از سکه جدا شد

در پنجمین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۱۳ هزار تومان به ۱۱ میلیون و ۳۵ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۳۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۵۴۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۵۱۳ هزار تومان رسید.

روز چهارشنبه حباب سکه روند متعادلی از خود نشان نداد. حباب سکه امامی ۲۲۸ هزار تومان، سکه بهار ۲۰۱ هزار تومان و سکه گرمی ۲۶ هزار تومان افزایش یافت. حباب نیم سکه ۲۸ هزار تومان و ربع سکه ۳۹ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا