طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 15 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با افزایش قیمت و تغییر کریدور دلار افزایش یافت. سکه سنگین در سومین روز هفته با افزایش میلیونی و هر گرم طلا سه میلیون تومان قیمت داشت.



به گزارش ایران تحلیل، همزمان با آغاز بازگشایی بازارها از سومین روز هفته، قیمت طلا و سکه با روند صعودی قیمت دلار همراه شد. افزایش قیمت سکه های سنگین روز دوشنبه به میلیون ها دلار رسید و قیمت طلا به مثقال و گرم به کانال بالاتری صعود کرد.

اسکرین شات 4 مارس 2024 در 4:48:53 ب.ظ

فعالان بازار مالی دلیل افزایش قیمت دلار را حراج ربع سکه بانک مرکزی ۹۴ تا ۹۵ هزار تومان می دانند. آنها معتقدند اگر دلار در کریدور بالاتری بماند، روند قیمت طلا و سکه نیز به شدت افزایش خواهد یافت.

لازم به ذکر است، بازار جهانی طلا همزمان با بازگشایی بازارهای داخلی در روز دوشنبه چهاردهم با رشدی نزدیک به دو دلاری مواجه شد، اما در زمان نگارش این مطلب با نیم دلار افت مواجه شده و ۲۰۸۲ دلار معامله شده است.

سهم سکه بهار بیشترین افزایش قیمت را به ثبت رساند

سکه امامی روز دوشنبه ۱۴ اسفند با افزایش یک میلیون و ۲۴ هزار تومانی به قیمت ۳۵ میلیون و ۴۹۴ هزار تومان معامله شد. قیمت سکه بهار با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۳ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان رسید.

در سومین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۹۳ هزار تومان افزایش به کانال ۱۳ میلیون تومان رسید و ۱۳ میلیون و ۱۲۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۵ هزار و ۹۰۰ تومان افزایش به کانال ۳ میلیون تومان رسید و به ۳ میلیون و ۳۳۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۹۹۲ هزار تومان رسید.

حباب سکه با عملکرد قیمت در روز دوشنبه متعادل بود. حباب سکه امامی ۵۶۲ هزار تومان، سکه بهار ۶۳۹ هزار تومان، نیم سکه ۲۷۰ هزار تومان، ربع سکه ۴۸۷ هزار تومان و سکه گرم ۱۴۴ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا