طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 16 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه روز شنبه همراه با روند کاهشی قیمت دلار کاهش یافت. کاهش قیمت در بازار طلا مانند روز اول هفته میلیونی نبود، بلکه قیمت هر مثقال طلا و سکه تمام به یک کانال کاهش یافت. معامله گران بر این باورند که حراج شمش طلا علاوه بر تأثیر کاهش قیمت دلار، به تقویت روند نزولی قیمت فلزات گرانبها نیز کمک خواهد کرد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته کاهش یافت و سکه تمام به کانال پایین بازگشت. این روند نزولی پس از کاهش قیمت دلار رخ داد و همگرایی بالای بازار فلز زرد با بازار ارز این روند نزولی را رقم زد. همچنین برگزاری پنجمین حراج شمش طلا روند نزولی قیمت طلا را تقویت کرد.

اسکرین شات 4 فوریه 2024 در 5:58:19 ب.ظ

فعالان بازار طلا معتقدند این بازار تحت تاثیر شرایط اقتصادی و کاهش قدرت خرید مردم قرار گرفته و افزایش قیمت در هفته های اخیر نتوانسته تقاضا را افزایش دهد. آنها می گویند که رابطه ثابتی بین تحولات تقاضا و قیمت در بازار فلزات زرد وجود دارد. به عبارت دیگر، وقتی قیمت پایین است، مردم انتظار دارند که بیشتر کاهش یابد و تقاضا نیز کم شود و وقتی قیمت افزایش یابد، تقاضا نیز افزایش می یابد. با این حال اکنون کاهش قدرت خرید مردم این معادله را به هم ریخته است و با توسعه بازار، تقاضا دیگر رشد چندانی ندارد.

شایان ذکر است، طلای انس جهانی در دومین روز هفته از بازیگران فعال بازار طلای داخلی نبود و در پایان هفته به دلیل بسته شدن بازارهای جهانی در قیمت ۲۰۳۱ دلار، در ارزش ثابت ۱.۵ درصدی قرار داشت.

سکه بهار در انتهای کانال ۲۹ میلیونی معامله می شد

قیمت سکه در دومین روز هفته در همه قسمت ها افت داشت. سکه امامی نیز با افت ۳۹۱ هزار تومانی با قیمت ۳۱ میلیون و ۵۹۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار نیز با ۸۷۵ هزار تومان کاهش در انتهای کانال ۲۹ میلیون تومان قرار گرفت و با قیمت ۲۹ میلیون و ۹۵ هزار تومان معامله می شد.

نیم سکه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش و ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۲۰۰ هزار تومان ارزان شد و در قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان باقی ماند.

حباب سکه امامی به کانال ۵ میلیونی بازگشت

قیمت طلا در روز یکشنبه ۱۵ بهمن نزولی بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۷۳ هزار تومان کاهش به قیمت ۱۱ میلیون و ۸۷۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش به ۲ میلیون و ۷۴۱ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۷۰۵ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا