طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 16 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در روز یکشنبه قرار گرفت. زمانی که بازارها در روزهای دوشنبه و سه شنبه بسته بودند، قیمت جهانی هر اونس طلا به میزان قابل توجهی کاهش یافت. آیا کاهش قیمت ها در بازارهای جهانی بر روند بازار داخلی طلا تاثیر می گذارد؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در دو روز ابتدایی هفته جاری افزایش یافت. اگرچه این هفته نیمه تعطیل است و معاملات شنبه و یکشنبه بازار طلا چندان موفق نبود، اما افزایش انتظارات تورمی به دنبال احتمال حل و فصل در برابر ایران باعث گرانی دلار و افزایش قیمت طلا و سکه شده است. نیز به دلیل تأثیر این موضوع افزایش یافته است.

اسکرین شات 4 ژوئن 2024 ساعت 4:00:30 ب.ظ

آیا قیمت طلا در بازار کاهش می یابد؟

در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی هر اونس طلا به میزان قابل توجهی ۲۰ دلار کاهش یافته است. در پی این کاهش، برخی از معامله گران بازار طلا انتظار دارند قیمت طلا و سکه در بازار داخلی در روز چهارشنبه کاهش یابد. اگرچه بازارهای مالی در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیمه تعطیل هستند، اما در صورت ثابت ماندن قیمت دلار، احتمال بهبود محدود قیمت در بازار فلز زرد در محدوده مشخصی وجود دارد.

در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا ۲۳۲۹ دلار و قیمت نقره با یک دلار کاهش در ۲۹ دلار و ۶۵ سنت ثابت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی روز یکشنبه با قیمت ۵۸ هزار و ۳۱۰ تومان به پایان رسید.

سکه بهار گل سرسبد رشد قیمت شد

قیمت سکه امامی یکشنبه ۲۳ خرداد با ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به ارزش ۴۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۴۰۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۳۷ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان بسته شد.

قیمت طلا روز یکشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۶۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۷۰۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۴۸ هزار تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا