فناوری

پیش بینی قیمت طلا و سکه 16 دی 1402 / آرامش سیاسی، بازار طلا را نزولی می‌کند؟

به گزارش تجارت نیوز، در هفته ای که گذشت بهره وری بازارهای مالی مثبت شد و قیمت سکه بیشترین رشد را در بازارهای مالی داشت. سکه امامی وارد کانال ۳۰ میلیونی شد و هر مثقال طلا ۱۱ میلیون شد. اگرچه این افزایش قیمت طلا و سکه متاثر از افزایش قیمت جهانی طلا بود، اما حادثه تروریستی کرمان نیز روند بازار طلا را به صورت هیجانی افزایش داد. برخی کارشناسان اقتصادی افزایش هیجانی قیمت در بازارهای مالی را کوتاه مدت می دانند و معتقدند رشد قیمت ها در ابتدای هفته سوم دی ماه ملایم خواهد بود.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این گزارش، قیمت جهانی طلا در حال کاهش است و با قیمت ۲۰۴۰ دلار معامله می شود.

اسکرین شات 2024-01-05 در 4.45.16 بعد از ظهر

تحلیلگران بازار طلا محدوده ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی را منطقه حمایتی سکه امامی می دانند و معتقدند در صورت بازگشت قیمت این قطعه به محدوده ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به عنوان معیار تعیین قیمت برای بازار طلا. سکه، سطح معاملات جدید سکه تثبیت خواهد شد. تبدیل شد. تحلیلگران اقتصادی معتقدند در صورت بازگشت قیمت به محدوده ذکر شده، امکان خرید راه پله وجود دارد. آنها به خریداران پیشنهاد می کنند که به فکر نوسانات بازار طلا نباشند و با دید خریدن نردبان به هر قیمتی وارد بازار شوند. با این روش در بلندمدت قطعا سود بیشتری نسبت به میانگین بازار خواهند داشت.

سکه بهار ۲۷ میلیون شد

سکه امامی پنجشنبه ۲۳ دی در ماه ۱۴۰۲ با ۶۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۰ میلیون و ۵۰۶ هزار تومان رسید. سکه بهار با ۳۳۵ هزار تومان افزایش به ۲۷ میلیون و ۳۰ هزار تومان رسید.

در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت نیم سکه ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت. این قطعه با قیمت یک میلیون و ۶۳۴ هزار تومان معامله شد. این سکه سه ماهه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۹۵ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با دو هزار تومان افزایش کانال ۶ میلیونی را فتح کرد و در انتهای این محدوده قیمتی معامله شد. .

سقوط حباب بهار سکه در روند صعودی قیمت

در ۱۴ دسامبر قیمت طلا نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۷۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۱ میلیون و ۹۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با دو هزار و بیست تومان افزایش به دو میلیون و ۵۶۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای دست دوم به دو میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید.

روز پنجشنبه حباب خانواده سکه افزایش یافت. حباب سکه امامی ۲۰۰ هزار تومان، سکه نیم ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۷۰ هزار تومان و سکه گرم ۴۱ هزار تومان افزایش یافته است. حباب سکه بهار ۴۰ هزار تومان کاهش یافت.

گزارش های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا