طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 16 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته در تمامی قطعات و اوزان ریتم کاهشی از خود نشان داد. روز دوشنبه دلار ۷۰۰ تومان افزایش یافت، اما اونس جهانی طلا با کاهش چشمگیری مواجه شد و بازار طلای داخلی را به سمت پایین کشاند.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در روز دوشنبه با کاهش اونس جهانی طلا همراه شد و روند نزولی را در تمامی قیمت ها و اوزان ثبت کرد. با کاهش قیمت در سومین روز هفته، سکه های سنگین به کانال قیمت پایین تر عقب نشینی کردند.

اسکرین شات 5 آگوست 2024 در 5:22:45 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

معامله گران کاهش قیمت جهانی طلا را مهمتر از افزایش محدود دلار توصیف کردند. آنها معتقدند در روزهای باقی مانده از هفته جاری با رسیدن بازارهای مالی به ثبات نسبی با سیگنال اخبار سیاسی مطلوب و کاهش قیمت دلار، باید منتظر کاهش شدید قیمت طلا و سکه باشیم.

معامله‌گران همچنان ریسک‌های سیاسی را بالا می‌دانند و معتقدند فشار سیاست‌گذاران باعث ارزان‌تر شدن دلار و در نتیجه کاهش قیمت طلا و سکه شده است. اگر در روزهای آینده اخبار نامطلوبی به بازارهای مالی برسد، احتمال روند صعودی آن زیاد است.

نقره ۲۵۰۰ تومان ارزان شد

لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا روز دوشنبه روی ۱۵ قرار دارد مرداد به ۲۳۹۴ دلار رسید و ۵۸ دلار کاهش یافت. اونس جهانی نقره نیز با ۱ دلار و ۵۲ سنت کاهش به ۲۷ دلار و ۴ سنت رسید. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۵۳ هزار و ۷۹۰ تومان و ۲ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یافت.

قیمت ربع سکه پرچمدار کاهش یافت

لازم به ذکر است نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با افت ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار تومانی با اعداد ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله شدند. قیمت سکه گرمی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه های سنگین بالا رفت

قیمت طلا در سومین روز هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۸۶ هزار تومانی در رقم ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۲ هزار تومان کاهش، ۳ هزار و ۵۵۷ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۵۱۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز دوشنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۱۹۷ هزار تومان، سکه بهار ۲۴۵ هزار تومان و نیم سکه ۲۹ هزار تومان افزایش یافت. ربع سکه ۱۸۵ هزار تومان و سکه گرمی ۴۳ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا