طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 17 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:



سیر صعودی سکه امامی در افول خانواده سکه



قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته بار دیگر روند نزولی را آغاز کرد اما روند تقاضا موجب افزایش قیمت دلار شد و در نتیجه قیمت در بازار طلا در روندی نامتعادل قرار گرفت. سکه امامی تنها قطعه ای بود که روز دوشنبه با افزایش قیمت مواجه شد و روند نزولی سایر قطعات سکه نیز تعدیل شد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در آغاز معاملات روز دوشنبه ۲۵ بهمن در یک روند نزولی قرار داشت. این افت قیمت به حدی بود که قیمت سکه امامی نیم میلیون تومان کاهش یافت و در آستانه بازگشت به کانال ۳۰ میلیونی بود. سکه بهار نیز با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به کانال ۲۸ میلیونی بازگشت. اما در ادامه معاملات بازار طلا در سومین روز هفته پس از بازگشت قیمت دلار به روند صعودی، روند نزولی بازار طلا تضعیف شد و سکه بهار به کانال ۲۹ میلیونی بازگشت. سایر قطعات سکه نیز نسبت به یکشنبه با کاهش مواجه شدند، اما روند این کاهش نسبت به ساعات ابتدایی باز شدن بازار کمتر بود.

لازم به ذکر است قیمت جهانی طلا نیز با ۱۷ دلار کاهش به ارزش ۲۰۲۲ دلار معامله شد.

اسکرین شات 5 فوریه 2024 در 5:25:40 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

تحلیلگران بازارهای مالی پیش بینی قیمت طلا را غیرممکن می دانند، هرچند کنترل بازار ارز توسط سیاست گذار یکی از عوامل اصلی تعیین قیمت در بازار طلا است. در این فضای بلاتکلیف، خریدهای پلکانی را توصیه می کنند و محدوده بین ۳۱ میلیون تا ۵۰۰ هزار تومان را بهترین منطقه برای خرید سکه می دانند. برای طلا نیز محدوده بین دو میلیون تا ۶۰۰ هزار تومان حد پایین قیمت است.

کارشناسان اقتصادی می گویند با توجه به تورم عمومی در کشور و سیاست های دولت، سال آینده جایی برای کاهش در بازار ارز باقی نمی ماند.

نیم سکه به پرچمدار کاهش قیمت در خانواده سکه تبدیل شد

حباب سکه های سنگین گسترش یافت

قیمت طلا در روز دوشنبه ۱۶ بهمن نزولی بود. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰۲ هزار تومان تخفیف معادل ۱۱ میلیون و ۸۲۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومان کاهش به ۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۶۹۴ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه حباب خانواده سکه روند متعادلی از خود نشان نداد. حباب سکه امامی ۳۳۶ هزار تومان و سکه بهار ۱۶۰ هزار تومان افزایش یافت. نیم سکه ۸۲ هزار تومان، ربع سکه ۳۹ هزار تومان و سکه گرمی ۷۱ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا