طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 17 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته روند متعادلی از خود نشان نداد. قیمت طلا و سکه امامی کاهش یافت، سکه بهار ۵ تا ۱۰ هزار تومان افزایش محدود را به ثبت رساند و سایر قطعات سکه نیز بدون تغییر قیمت معامله شد.

نوسانات محدود قیمت نتیجه رکود طلا در بازار است

کارشناسان اقتصادی بازار طلا را رکود می دانند و به همین دلیل زمینه نوسان و حرکت قیمت ها در بازار فلزات زرد محدود است.

برای طلا نیز تحلیلگران اقتصادی محدوده قیمتی ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان را حد بالایی حرکت طلای ۱۸ عیار می دانند و می گویند در صورت شکسته شدن این محدوده، روند بازار طلا افزایش می یابد. اما اگر نشکند بازه قیمتی سه میلیون تا ۲۵۰ هزار تومان محدوده ای خواهد بود که دیده می شود. آنها کاهش بیشتر قیمت را منوط به شرایط مساعد سیاسی دانستند و کف قیمت را در محدوده سه میلیون تا ۱۳۰ هزار تومان می بینند.

تکنسین ها رفتار سکه را تابعی از رفتار طلا و اونس جهانی می دانند و معتقدند که اونس جهانی طلا در فضای فکری کنونی افزایش قابل توجهی نداشته است و محدوده ۴۰ میلیون تومانی را پایین تر می دانند. بخشی از حرکت سکه آنها معتقدند کاهش بیشتر قیمت در بازار طلا به عوامل مختلفی بستگی دارد.

کاهش محدود سکه امامی در بازار که از روند رنج می برد

قیمت سکه امامی چهارشنبه ۲۵ خرداد با کاهش ۶۴ هزار تومانی ارزش ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۱۰ هزار تومان افزایش قیمت ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بسته شد.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی در روز چهارشنبه بدون تغییر باقی ماند و با قیمت یکشنبه معامله شد. نیم سکه ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی بدون تغییر قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باقی ماند.

حباب سکه رشد کرد

قیمت طلا روز چهارشنبه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۲۹ هزار تومانی معامله شد و این رقم به ۱۴ میلیون و ۵۷۳ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۸ هزار و ۶۰۰ تومان کاهش، ۳ هزار و ۳۶۴ هزار تومان قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۲۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز چهارشنبه در تمامی بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۱۷۳ هزار تومان، سکه بهار ۲۳۲ هزار تومان، نیم سکه ۱۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۵۵ هزار تومان و سکه گرم ۲۷ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا