طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 18 آذر 1402 / بازار طلا در حصار دلار گرفتار شد

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نوسان چندانی نداشت و در محدوده قیمتی مشخصی معامله شد. اگرچه ریتم جهانی طلا در روزهای اخیر به دلیل سیاست های فدرال رزرو، فراز و نشیب های قابل توجهی را تجربه کرده است، اما انجماد قیمت دلار مهمترین اهرم برای مهار روند شارپ در بازار طلا است.



به گزارش ایران تحلیل، بازدهی طلا و سکه در هفته دوم افزایش یافت آذر روند متعادلی نبود. طلا کاهش یافت و بازده سکه افزایش یافت. اگرچه روند قیمت جهانی طلا در زمان بازگشایی بازارها در هفته گذشته رشد ۱۵۰ دلاری شارپی را ثبت کرد و سپس به محدوده ۲۰۷۲ دلار بازگشت، اما نوسانات قیمت طلا در بازار داخلی تا حد زیادی با قیمت طلا جبران می شود. دلار است و دلار نیز تحت فشار سیاست های بانک مرکزی است

اسکرین شات 12/8/2023 ساعت 4:32:09 ب.ظ

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که رفتار دلار در هفته گذشته نوسانات شدیدی را نشان نداد. آنها نزدیکی به انتخابات، رکود تورم و سایه قوی دولت بر بازارها را از عوامل بی حرکتی بازار طلا می دانند.

تحلیلگران اقتصادی کف قیمت سکه امامی را ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می دانند. آنها معتقدند زمانی که سکه امامی به مرز ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که نشان دهنده بازه رفتاری باقیمانده است برسد، مکانی ایده آل برای خرید خواهد بود.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در زمان نگارش این مقاله ۲۰۳۰ دلار معامله می شود.

سکه داغ یخ زده بود

قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرم دیروز تنها قطعه ای بود که قیمت آن تغییری نکرد و روی پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان ایستاد.

طلا و سکه راه بود

در آخرین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۱ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۲۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۷۵ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۴۲ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه در همه بخش ها رشد کرد. حباب سکه امامی ۲۱ هزار تومان، سکه بهار ۷۹ هزار تومان، نیم سکه ۲۲ هزار تومان، ربع سکه ۱۹ هزار تومان و سکه گرمی ۶ هزار تومان رشد کردند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا