طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 19 آذر 1402 / رشد حباب سکه در سرگیجه بازار طلا

ایران تحلیل در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




قیمت طلا و سکه امروز روند نزولی داشت اما این روند نزولی نوسانات محدودی داشت. قیمت جهانی طلا به پایین کانال ۲۰۰۰ دلار نزدیک شده است و دلار نیز در یک روند خنثی قرار دارد. این عوامل در حال حاضر بازار طلا را منجمد کرده است. با این حال، حباب سکه در یک روند صعودی قرار دارد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در ابتدای هفته سوم رو به افزایش است آذر روند متعادلی را طی کرد و به طور مساوی به سمت پایین هدایت شد. اگرچه ریتم بازار طلا کاهش یافت، اما روند حبابی در بازار سکه تشدید شد. معامله گران بر ثبات نسبی بازار ارز و تاثیر آن بر بازار طلا تاکید می کنند.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا از عصر دیروز با کاهش ۲۸ دلاری همراه بوده و با قیمت ۲۰۰۴ دلار معامله می شود. بنابراین می توان گفت که نوسان نزولی قیمت جهانی طلا تاثیر روند خنثی دلار را افزایش داد و روند نزولی را برای بازار طلا به همراه داشت.

اسکرین شات 9 دسامبر 2023 در 4:49:01 ب.ظ

بازار طلا با ثبات است

در همین رابطه محمد کشتی آرا فعال و کارشناس بازار طلا و جواهر با اشاره به نوسانات قیمت جهانی طلا در چند روز گذشته به ایران تحلیل گفت: افزایش قیمت طلا تاثیر صعودی دارد. قیمت طلا و سکه در بازار داخلی اما پس از بازگشت طلا به کانال نزولی، «بازار داخلی نیز کاهش یافت.» وی افزود: قیمت طلا و سکه با توجه به شرایط باثبات بازار نوسان چندانی ندارد. قیمت دلار است و به نظر می رسد این روند در هفته جاری در بازار فلزات زرد وجود داشته باشد.

این کارشناس بازار طلا و سکه در خصوص روند کوتاه مدت قیمت طلا در بازار گفت: با توجه به ثباتی که در روزهای اخیر در بازارهای داخلی و جهانی مشاهده شد، به نظر می رسد تا زمانی که اتفاقی نیفتد، قیمت های واقعی تغییر خاصی نکند. ویژه در زمینه سیاست یا اقتصاد بین‌الملل.»

روند نزولی در تمام سکه ها

امروز ۱۸ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۵۴ هزار تومان و ۹۰ هزار تومان کاهش یافت. سکه بهار نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش به قیمت ۲۵ میلیون و ۶۹۸ هزار تومان معامله شد. قیمت نیم سکه ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. این قطعات به ترتیب با قیمت ۱۵۳۰۰۰۰۰ تومان و ۱۰۳۵۰۰۰۰ تومان معامله شد. سکه گرمی امروز با ۵۰ هزار تومان کاهش در قیمت پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

حباب سکه رشد کرد

قیمت طلا در اولین روز هفته با کاهش قیمت سکه همزمان شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۹۴ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۶۲۷ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۲ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۴۵۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه در همه بخش ها رشد کرد. حباب سکه امامی ۲۳۰ هزار تومان، سکه بهار ۲۲۳ هزار تومان، نیم سکه ۶۱ هزار تومان و ربع سکه ۳۰ هزار تومان رشد کردند. فقط سکه گرمی ۱۰ هزار تومان ارزش داشت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا