طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 19 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته سوم اسفند یک روند صعودی واضح وجود داشت. افزایش ۱۲۷ دلاری قیمت جهانی طلا در هفته گذشته و نوسانات بازارهای جهانی و رشد قیمت دلار، سکه امامی را بیش از سه میلیون تومان گران کرد. آیا روند صعودی بازار طلا ادامه خواهد داشت؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه برای سومین هفته در حال افزایش است اسفند بیشترین افزایش درآمد خود را در یک سال گذشته ثبت کرد. این هفته تمام سکه ها به کانال بالاتری صعود کردند و سکه های سنگین تا سه کانال گران شدند. این افزایش قیمت باعث افزایش ۱۰ درصدی بازدهی طلا و سکه شد.

اسکرین شات 8 مارس 2024 در 5:37:40 ق.ظ

معامله گران علاوه بر افزایش قیمت دلار به دلیل افزایش تقاضا در پایان سال، حراج ربع سکه بانک مرکزی ۹۵ تا ۹۹ هزار تومانی را دلیل افزایش قیمت ها در بازار طلا می دانند. . در عین حال برخی از فعالان بازار مالی بر این باورند که حراج ربع سکه به ارزش دلار ۹۹ هزار تومان شایعه ای از سوی برخی فعالان صنف سکه برای منصرف کردن مردم از شرکت در حراج است. آنها معتقدند نوسانات بازار تحت تأثیر رشد تقاضای پایان سال و افزایش قیمت طلا و بیت کوین است که باعث افزایش قیمت در بازارهای داخلی شده است.

آیا طلا ارزان می شود؟

فعالان بازار مالی معتقدند سیاست بانک مرکزی در سال جاری منجمد شدن قیمت دلار و بازار طلا بود و قیمت اسکناس دلار در سال گذشته به نوعی کنترل شد. می گویند تکلیف در دست سیاست گذاران نیست و بازارهای مالی به شکل شارپی در یک روند صعودی قرار دارند که این درست نیست و چندان دوام نخواهد آورد و دلار تا پایان آن به کریدور ۵۰ هزار تومانی بازمی گردد. از سال. چون سیاست اجازه این افزایش قیمت را نمی دهد. بنابراین اگر این دیدگاه درست باشد، قیمت طلا و سکه باید حداقل نیمی از زیان هفته گذشته را جبران کند.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در هفته سوم در حال افزایش است اسفند ۱۲۷ دلار افزایش یافت و در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۲۱۵۸ دلار معامله می شود.

سکه بهار ۳۵ میلیون شد

لازم به ذکر است، در آخرین روز هفته، نیم سکه و ربع سکه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب با قیمت ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان معامله شد.

قیمت طلا روز پنجشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵۳ هزار تومان شد و ۱۳ میلیون و ۸۲۸ هزار تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۱۸۹ هزار تومان با ۸۰ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد.

به جز سکه بهار، حباب سکه در روز پنجشنبه روند صعودی داشت. حباب سکه امامی ۱۷ هزار تومان، نیم سکه ۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰۳ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان افزایش یافت. حباب سکه بهار ۶۶ هزار تومان از دست رفت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا