طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 19 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در نیمه تعطیل هفته گذشته روند نسبتا آرامی را طی کرد. این هفته بازدهی طلا منفی و سکه مثبت بود. تحلیلگران بازار مالی بر این باورند که دامنه حرکت بازار طلا در هفته آینده همچنان محدود است.



به گزارش ایران تحلیل؛ قیمت طلا و سکه در هفته دوم خرداد با وجود حرکات محدود قیمت، بازده متعادلی وجود نداشت. این هفته بازده طلا منفی و سکه مثبت بود.

اسکرین شات 6 ژوئن 2024 در 10:03:46 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با توجه به تحرکات محدود قیمت در بازار طلا، معامله گران به این بازار به عنوان رکود نگاه می کنند و معتقدند این اتفاق در هفته سوم رخ خواهد داد. خرداد قیمت ها تغییر زیادی نخواهد کرد هر چند اونس جهانی طلا افزایش قابل توجهی داشت و در پایان به ۲۳۷۵ دلار رسید، اما در نهایت کاهش یافت و به منطقه ۲۳۳۰ دلاری بازگشت.

بر این اساس، اونس جهانی طلا را نمی توان اهرم فزاینده ای برای گشایش بازارهای طلا و سکه در هفته آینده تلقی کرد. اقتصاددانان در پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده بیشتر به متغیرهای سیاسی توجه می‌کنند و بر این اساس رشد قیمت‌ها در بازارهای مالی را با نوسانات محدود تا انتخابات آتی پیش‌بینی می‌کنند.

نقره ۲۳۰۰ تومان گران شد

در زمان نگارش این مقاله، اونس طلای جهانی ۲۳۳۳ دلار است و روند نزولی دارد. قیمت هر اونس نقره در بازار جهانی ۳۰ دلار و ۳۴ سنت است که ۳.۱۱ درصد کاهش داشته است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز پنجشنبه در بازار داخلی ۵۹ هزار و ۱۰ تومان با افزایش ۲ هزار و ۳۳۰ تومانی معامله شد.

سکه امامی گل سرسبد رشد قیمت شد

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی در روز پنجشنبه ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت. نیم سکه ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد. سکه گرمی نیز ۱۰۰ هزار تومان وارد کانال هفت میلیونی شد.

حباب سکه افزایش یافته است

در آخرین روز معاملاتی هفته، قیمت طلا افزایش محدودی را ثبت کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش از ۳۸ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۵۸۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان با ۱۱ هزار تومان افزایش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۲۵ هزار تومان بسته شد.

حباب سکه در روز پنجشنبه در تمامی بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۱۱۳ هزار تومان، سکه بهار ۴۵ هزار تومان، نیم سکه ۶۰ هزار تومان، ربع سکه ۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا