طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 19 دی 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه روز دوشنبه کاهش یافت. کاهش ۲۰ دلاری قیمت جهانی طلا بر ثبات قیمت دلار تأثیر گذاشت و توسعه بازار داخلی طلا را کاهش داد. سکه ۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان افت داشت و حباب برخی سکه افزایش محدودی داشت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته حول شاخص جهانی طلا چرخید و کاهش یافت. روند نزولی بازار طلا با کاهش بیش از ۲۱ دلاری قیمت جهانی طلا تشدید شد. با این حال، این افت قیمت همچنان نتوانست صعودهای شارپی را در روز پایانی هفته گذشته جبران کند و تنها باعث بازگشت قیمت سکه گرمی به کانال پایین شد.

اسکرین شات 8 ژانویه 2024 در 5:01:45 ب.ظ

تحلیلگران فنی بر این باورند که سقف قیمت سکه امامی ۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و پایین ترین نقطه این سکه ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.

علاوه بر این، اقتصاددانان قیمت دلار را به دلیل نوسانات و نفوذ بیشتر آن، فشاردهنده ترین اهرم در بازار طلا می دانند. آنها به خریداران بازار فلز زرد توصیه می کنند که فضا و متراژ خاصی برای ورود به بازار طلا در نظر گرفته نشود و در چنین شرایطی خریدهای سرسام آور را توصیه می کنند.

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، شاخص جهانی طلا با قیمت ۲۰۲۴ دلار معامله می شود و بیش از ۲۱ دلار کاهش یافته است.

سکه بهار بیشترین رشد قیمت را دارد

ربع سکه در سومین روز هفته با افت ۱۵ هزار تومانی با قیمت ۱۰ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افت ۵۰ هزار تومانی کانال ۶ میلیونی را از دست داد و با قیمت ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

تعداد سکه های امامی ۶ میلیون بود

قیمت طلا نیز در هجدهمین روز ماه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۷۴ هزار تومانی به قیمت ۱۱ میلیون و ۱۱۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش به ۲ میلیون و ۵۶۶ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۵۳۱ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه، حباب خانواده سکه برخلاف کاهش قیمت، روند صعودی را نشان داد. تنها قطعه ای که افت حباب را نشان داد سکه گرمی با افت ۱۴ هزار تومانی بود. حباب سکه امامی ۱۰۲ هزار تومان، سکه بهار ۲۹۲ هزار تومان، نیم سکه ۱۹۶ هزار تومان و ربع سکه ۵۸ هزار تومان کاهش یافت. افزایش حباب سکه در سومین روز هفته منجر به صعود حباب سکه امامی به کانال ۶ میلیونی شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا