طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 2 تیر 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته گذشته خرداد با درجات مختلف کارایی بسته شد. این روند مثبت و منفی در یک ماه خرداد نیز پایدار بود قیمت جهانی طلا در آخر هفته این هفته نیز مانند هفته های گذشته که بازار داخلی طلا بسته بود، افزایش یافت. آیا این رشد ۳۰ دلاری بازار داخلی را با خود همراه می کند؟



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته چهارم افزایش می یابد خرداد آنها با درجات مختلف کارایی بسته شدند. بازدهی طلا ۱.۷۸ درصد افزایش یافت و سکه با ۰.۳۷ درصد کاهش به پایان رسید. معامله گران انتظار دارند شرایط رکودی همچنان بر بازار فلز زرد تاثیر بگذارد و معتقدند تا زمانی که دست بازارساز روی گلوی دلار است، بازار طلا نیز در محدوده خاصی نوسان خواهد داشت.

اسکرین شات 21 ژوئن 2024 در 4:32:54 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

شایان ذکر است که اونس جهانی طلا از روز پنجشنبه تا لحظه تنظیم این خبر در مسیر افزایش قیمت قرار گرفته و بیش از ۳۰ دلار افزایش داشته است. اونس جهانی طلا با قیمت ۲۳۶۱ دلار معامله می شود و همچنان صعودی است. این موضوع فرصتی را برای افزایش ارزش در بازار داخلی طلا با آغاز بازارها در اولین روز هفته فراهم می کند.

شایان ذکر است تحلیلگران بازار مالی پیش بینی می کنند که قیمت دلار کاهش یابد و این مشکل مانند اهرمی از جهش قیمت در بازار فلز زرد جلوگیری می کند. اقتصاددانان معتقدند که پیش نیاز کاهش ارزش بازار طلا روی کار آمدن دولتی است که گامی اساسی در جهت رفع تحریم ها و بهبود روند مذاکرات برجام بردارد.

اونس نقره در برابر طلای جهانی کاهش یافت

آنها گفتند که اونس جهانی نقره با ۳۸ سنت کاهش در مقایسه با طلا با ۳۰ دلار و ۳۱ سنت معامله می شود. لازم به ذکر است، هر گرم نقره ۹۹۹ روز پنجشنبه در بازار داخلی ۵۷ هزار و ۷۶۰ تومان با ۷۲۰ تومان کاهش معامله شد.

قطعات سکه صعودی بسته شد

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب در ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرم از ۲۳ خرداد با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می شود و روز پنجشنبه نیز با همین قیمت معامله می شد.

حباب سکه با رشد قیمت کاهش یافته است

در ششمین روز هفته قیمت طلا افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان افزایش، سه میلیون و ۳۶۶ هزار تومان قیمت داشت. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۲۲ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه با افزایش قیمت همراه شد. حباب سکه امامی ۲۱۵ هزار تومان، سکه بهار ۱۹۸ هزار تومان، نیم سکه ۵۱ هزار تومان و ربع سکه ۷۶ هزار تومان رشد کرد. حباب سکه گرم ۱۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

سبد بهشت










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا