طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 20 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در ابتدای اولین روز از هفته سوم خرداد با تمام قطعات و وزن کاهش یافته بازگشایی شد. کاهش قیمت طلا در مقابل افزایش محدود قیمت دلار رخ داد. روز شنبه بازار داخلی طلا در زمان بسته شدن بازار بیش از ۷۰ دلار در هر اونس کاهش یافت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه از روز شنبه کاهش یافت. روند نزولی بازار طلا با تلرانس ۱۰۰ تا ۳۰۰ تومانی همراه بود و تنها قطعه ای که کانال را تغییر داد سکه گرمی بود.

اسکرین شات 8 ژوئن 2024 در 5:13:09 ب.ظ

تاجران بزرگ چماق به دست گرفتند

رشد قیمت در بازار طلا در هفته های اخیر در محدوده مشخص و با روندی نوسانی در نوسان بوده است. فعالان بازار طلا معتقدند قیمت طلا و سکه در یک ماه گذشته کاهش نسبی داشته و با توجه به شرایط فعلی احتمال کاهش بیشتر قیمت ها بسیار کم است.

در هفته های اخیر، تحلیلگران بازارهای مالی کاهش قیمت جهانی طلا، یعنی اصلاح صعودی را پیش بینی کرده بودند. اما در آن زمان نمی توانستند کف فعلی و افت ۱۰۰ دلاری اونس جهانی را تصور کنند. این در حالی است که معامله گران بازار فلز طلا با تکیه بر افزایش قیمت جهانی طلا و نوسانات بازار ارز بر این باورند که ممکن است طی هفته های آینده شاهد افزایش نوسانات در بازار طلا و سکه باشیم. در همین حال، به نظر می رسد معامله گران منتظر نتایج انتخابات هستند تیر آنها با عصا حرکت می کنند و علاقه خاصی به مبادلات بزرگ و معنی دار ندارند.

نقره نسبت به طلا رشد کرد

در زمان نگارش این مقاله، با بسته شدن بازارهای جهانی در پایان هفته، اونس جهانی طلا ۲۲۹۴ دلار و اونس جهانی نقره ۲۹ دلار و ۱۷ سنت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز شنبه در بازار داخلی ۵۵ هزار و ۶۲۰ تومان با ۵۵۰ تومان افزایش معامله شد.

سکه امامیس به کانال نیم ۴۰ میلیون بازگشت

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان کاهش و ربع سکه با ۳۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب به ۲۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون تومان رسید. قیمت سکه گرمی روز شنبه ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت و صدا و سیما هفت میلیون تومان ضرر کرد. این قطعه در آخرین معامله روز شنبه ۶.۹ میلیون تومان معامله شد.

حباب سکه های سنگین گسترش یافت

قیمت طلا در اولین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش از ۱۹۶ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۳۹۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۳۲۹ هزار تومان با ۴۰ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۲۸۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز شنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۳۵۲ هزار تومان، سکه بهار ۳۳۶ هزار تومان و نیم سکه ۱۱۶ هزار تومان رشد کرد. ربع سکه ۱۴۳ هزار تومان و سکه گرمی ۲۳ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا