طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 21 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






در پنجمین روز هفته قیمت طلا و سکه برخلاف کاهش قیمت دلار افزایش یافت. چهارشنبه اولین روز این هفته بود که همزمان با رشد اونس جهانی طلا، قیمت در بازار طلا شروع به افزایش کرد. معامله گران برای ایجاد ریتم نزولی در بازار طلا، قدرت دلار را دست کم می گیرند.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه در تمامی مقاطع و اوزان افزایش یافت. سکه امامی که روز سه شنبه به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت، بار دیگر به کانال ۴۰ میلیون بازگشت.

اسکرین شات 10 ژوئیه 2024 در 5:07:33 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت دلار در روز چهارشنبه ۲۰ تیر در کریدور پنجم کانالی عقب نشینی کرد و ۵۰۰ تومان کاهش را به ثبت رساند. اما بازار طلا با حمایت اونس جهانی طلا رشد کرد.

فعالان بازار مالی بر این باورند که دیگر کاهش قیمتی در بازار طلا وجود نخواهد داشت. از آنجایی که قیمت ها به انتهای کانال صعودی رسیده و حباب صندوق طلا به پایین ترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است، این امر زنگ خطری را درباره افزایش قیمت در بازار فلز زرد به صدا در می آورد. با این وجود، به نظر می رسد این سیاستمدار قصد دارد بازارهای مالی را تا زمان روی کار آمدن رئیس جمهور ثابت نگه دارد تا ترازنامه قابل قبولی برای دولت آینده ارائه کند.

با افزایش قیمت طلا، قیمت نقره کاهش یافت

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا با افزایشی نزدیک به ۱۶ دلار از ارزش ۲۳۷۹ دلاری معامله می شود. اونس جهانی نقره با ۱۶ سنت افزایش به ۳۰ دلار و ۹۷ سنت رسید. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ با ۲۰۰ تومان کاهش به قیمت ۵۹ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می شود.

ربع سکه کاهش یافت

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش ۲۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه در روز چهارشنبه تنها ریزش بازار بود که با ۵۰ هزار تومان افت روی قیمت ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی نیز با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت.

ریتم حباب سکه با قیمت هماهنگ بود

قیمت طلا روز چهارشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۶۱ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۶۴۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۳۶۰۰۰ تومان افزایش ۳ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان بسته شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۳۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه حرکت قیمت را در پنجمین روز هفته دنبال کرد. حباب سکه امامی ۲۸۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۱۱ هزار تومان، نیم سکه ۶۳ هزار تومان و سکه گرم ۱۰۳ هزار تومان رشد کردند. حباب ربع سکه با افت ۴۵ هزار تومانی همراه شد که همزمان با کاهش قیمت این سکه بود.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا