طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 21 فروردین 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با کاهش هزار تومانی قیمت دلار کاهش یافت. این کاهش قیمت تمام قطعات سکه به جز سکه امامی را به کانال پایین سوق داد. معامله گران بر این باورند که آرامش سیاسی و ثبات نسبی اونس جهانی طلا باعث افزایش اثر نزولی دلار در بازار شده است.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه سومین روز هفته را با روند نزولی در تمامی قطعات و اوزان به پایان رساند. کاهش قیمت دلار تاثیر مستقیمی بر بازار طلا گذاشت و به جز سکه امامی، تمام قطعات سکه به کانال پایینی رفت.

تصویر 8 آوریل 2024 در 4:58:38 ب.ظ

معامله گران بازار طلا می گویند با توجه به نزدیک بودن عید سعید فطر و افزایش نسبتا تقاضا، کاهش محسوسی در قیمت طلا و سکه در روز سه شنبه پیش بینی نمی شود. به گفته کارشناسان اقتصادی، به نظر می رسد بازارساز قصد دارد قیمت دلار را در محدوده خاصی نگه دارد. بنابراین قیمت در بازار فلز زرد نیز حول محور قیمت دلار خواهد بود. لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا در قیمت ۲۳۲۶ دلار ثابت است.

قیمت سکه بهار آزادی ۸۰۰ هزار تومان کاهش یافت

سکه امامی روز دوشنبه بیستم فروردین با قیمت ۴۱.۴۸۰.۰۰۰ تومان معامله شد و ۵۱۷.۰۰۰ تومان کاهش یافت. سکه بهار با افت ۸۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۸ میلیون تومان بازگشت و با قیمت ۳۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد.

لازم به ذکر است در سومین روز معاملاتی هفته، قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۷۰۰ هزار تومان کاهش به ترتیب ۲۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه امامی به ۶ میلیون تومان رسید

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۲۱۳ هزار تومان ارزان شد و ۱۵ میلیون و ۲۰۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۳ هزار تومان کاهش معادل ۳ میلیون و ۵۰۹ هزار تومان بود. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۴۶۴ هزار تومان بود.

حباب سکه روز دوشنبه کاملا نزولی بود. حباب سکه امامی ۱۷۹ هزار تومان، سکه بهار ۴۴۷ هزار تومان، نیم سکه ۵۴۵ هزار تومان، ربع سکه ۶۲۳ هزار تومان و سکه گرمی ۴۶۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا