طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 21 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته با روند نزولی آغاز شد. بازار طلا روند نزولی دلار را دنبال کرد و قیمت جهانی اونس طلا نقش فعالی در تعیین قیمت در بازار فلز زرد نداشت. معامله گران شرایط سیاسی آرام را دلیل روند نزولی بازار طلا می دانند.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در روز شنبه بیش از هزار تومان کاهش یافت و در تمامی قطعات و اوزان روند نزولی داشت. تلرانس کاهش قیمت در بازار طلا ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان بود که بیشترین کاهش قیمت در سهم سکه امامی رخ داد.

تصویر 10 اوت 2024 در 3:55:04 ب.ظ

معامله گران آرامش سیاسی را دلیل کاهش قیمت دلار و به دنبال آن قیمت طلا و سکه می دانند. با این وجود فعالان بازار طلا جو حاکم بر بازار را با توجه به اتفاقات منطقه با ثبات نمی دانند و پیشنهادی برای اضافه یا خروج سرمایه از بازار طلا ارائه نمی دهند. آنها معتقدند که اخبار سیاسی باید شفاف تر شود تا در مورد آینده بازارهای مالی صحبت شود.

نقره ۹۹۰ تومان ارزان شد

لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، اونس جهانی طلا ۲۴۳۱ دلار بوده و تقریباً ۲ دلار افزایش داشته است. اونس جهانی نقره با دو سنت افزایش با ۲۷ دلار و ۴۶ سنت معامله می شود. هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۳۰۰۰ ۱۵۰ تومان فروخته شد و افت ۹۹۰ تومانی دارد.

قیمت سکه پرچم امامی کاهش یافت

قیمت سکه امامی در اولین روز هفته با افت ۵۴۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۴۳۰ تومان رسید. قیمت سکه بهار با ۳۸۵ هزار تومان کاهش به ۳۸ میلیون و ۷۰ هزار تومان رسید.

روند حباب سکه نامتعادل شد

قیمت طلا در اولین روز هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۷۴ هزار تومانی با رقم ۱۵ میلیون و ۲۴۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳۵۳۶ هزار تومان با ۲۵ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۸۹ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز شنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۲۲۶ هزار تومان، نیم سکه ۶۶ هزار تومان و ربع سکه ۱۰۷ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه امامی ۱۴ هزار تومان و سکه گرمی ۴۳ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا