طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 22 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در پنج روز پایانی هفته گذشته با افت قیمتی محدود مواجه شد. معامله گران ثبات قیمت دلار و کناره گیری فعالان از معاملات در بازارهای مالی را دلیل کاهش قیمت در بازار طلا می دانند.

مشکل سامانه جامع معاملات و چالش های پیش روی صنعت طلا باعث دلسردی معامله گران این بازار شده است.

آیا پیش بینی بازار طلا صعودی است؟

کارشناسان اقتصادی معتقدند کف قیمت هر گرم طلا در محدوده سه میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و احتمال بازگشت طلا به محدوده سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در هفته آینده وجود دارد. آنها رویدادهای سیاسی مطلوب را شرایط بازگشت قیمت طلا می دانند.

تحلیلگران بازار مالی محدوده ۴۰ میلیون تومانی را از حوزه تصمیم گیری مهم برای سکه می دانند و معتقدند در صورت انتقال اخبار مساعد سیاسی به بازارها، سکه امامی ممکن است به محدوده ۳۷ میلیون تومانی بازگردد.

نقره در یک هفته ۳۳۰۰ تومان گران شده است

لازم به ذکر است که اونس جهانی نقره با رشد اونس طلا افزایش می یابد و با رشد یک دلار و ۳۰ سنت به قیمت ۲۸ دلار و ۶۴ سنت معامله می شود. هر گرم نقره ۹۹۹ معادل ۵۶ هزار و ۳۶۰ تومان و ۲ هزار و ۶۳۰ تومان رشد داشته است. هر گرم نقره در بازار داخلی نیز در هفته گذشته ۳۳۰۰ تومان افزایش داشته است.

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت قیمت پایانی ۴۱ میلیون و ۶۰۵۰۰۰ تومان بود. قیمت سکه بهار ۳۸ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان بود.

همچنین قیمت نیم سکه ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود. قیمت سکه گرمی روز پنجشنبه بدون تغییر در ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان باقی ماند.

حباب سکه افزایش یافته است

در آخرین روز هفته قیمت طلا کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش از ۴۴ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۷۶۶ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳.۴ میلیون تومان با ۱۰ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۶۳ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز پنجشنبه روند صعودی داشت. حباب سکه امامی ۲۲۳ هزار تومان، سکه بهار ۴۹ هزار تومان، نیم سکه ۱۹ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ هزار تومان و سکه گرم ۵ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا