طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 22 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز دوشنبه در تمامی مقاطع و اوزان افزایش یافت. افزایش قیمت در بازار طلا در حالی رخ داد که قیمت عوامل بنیادی موثر بر این بازار به میزان محدودی کاهش یافت. معامله گران افزایش تقاضا در پایان سال را دلیل افزایش قیمت در بازار طلا می دانند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با کاهش ارزشی باز هم افزایش یافت اما روند صعودی خود را ادامه داد. افزایش قیمت قطعات سکه تلورانس ۲۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان بود و تنها بخشی که از افزایش قیمت باقی ماند، سکه گرمی بود.

اسکرین شات 11 مارس 2024 در 4:52:25 ب.ظ

فعالان بازار طلا معتقدند تاثیر روند تقاضا در پایان سال این بازار را صعودی کرده است. آنها انتظار دارند قیمت سکه تلرانس در روزهای پایانی سال حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ تومان باشد اما کانالی را تغییر نمی دهند. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، طلای جهانی با کاهش تقریباً دو دلاری با قیمت ۲۱۷۷ دلار معامله می شد.

سکه گرم از رشد قیمت باقی ماند

سکه امامی روز دوشنبه ۲۱ اسفند با افزایش ۴۴۷ هزار تومانی در کانال ۳۶ میلیون تومان پیش رفت و با قیمت ۳۶ میلیون و ۷۳۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۲۳۵ هزار تومان رشد با قیمت ۳۴ میلیون و ۷۰۵ هزار تومان بسته شد.

لازم به ذکر است، در سومین روز هفته، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با ۳۵۰ هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان افزایش با رقم های ۲۰ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی تنها نزولی بازار بود که با افت ۱۰ هزار تومانی به قیمت ۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان معامله شد.

روند حباب سکه نامتعادل شد

حباب سکه در روز دوشنبه روند متعادلی را نشان نداد. حباب سکه امامی ۱۴۲ هزار تومان، نیم سکه ۱۸۳ هزار تومان و ربع سکه ۱۶۵ هزار تومان افزایش یافت. حباب سکه بهار ۱۶۱ هزار تومان و سکه گرمی ۵۲ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا