طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 22 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در سومین روز معاملاتی هفته با افت ارزش افتتاحیه و کاهش قیمت دلار همراه بود. در پایان معاملات روز دوشنبه، اونس جهانی طلا افزایش یافت و روند نزولی بازار طلا را کاهش داد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روز دوشنبه در تمامی مقاطع و اوزان کاهش یافت. کاهش قیمت دلار در آن روز ۵۰۰ تومان بود و بازار طلا را با خود به همراه داشت.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

قیمت قطعات سکه در سومین روز معاملاتی هفته به صورت کانالی کاهش یافت و سکه امامی به کانال ۳۹ میلیونی بازگشت، اما روند صعودی اونس جهانی طلا کاهش قیمت در بازار داخلی و قیمت را تعدیل کرد. سکه امامی تا کانال ۴۰ میلیون تومان بالا رفت.

فعالان بازار فلز زرد با تکیه بر توسعه بازار ارز و دستکاری ارزی سیاستگذاران برای جلوگیری از افزایش قیمت این اسکناس، قیمت طلا و سکه را برای هفته های قبل از انتخابات در محدوده قیمتی فعلی پیش بینی می کنند. به گفته معامله گران، چشم انداز بازار طلا با رکود پیش بینی شده است و شرایط اقتصادی باعث کاهش قابل توجه معاملات خرده فروشی در دو سال گذشته شده است.

اسکرین شات 10 ژوئن 2024 ساعت 5:00 ب.ظ

قیمت نقره ۱۰۰۰ تومان افزایش یافت

در زمان نگارش این مقاله، اونس طلای جهانی با ۱۲ دلار افزایش به ۲۳۰۶ دلار رسیده است. اونس جهانی نقره نیز با ۵۶ سنت کاهش به قیمت ۲۹ دلار و ۷۳ سنت معامله می شود. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ در بازار داخلی ۱۰۲۰ تومان افزایش یافته و ۵۶ هزار و ۲۸۰ تومان معامله می شود.

قیمت سکه پرچمدار بهار کاهش یافت

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به ۲۲ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. ربع سکه ۲۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۰ هزار تومان کاهش یافت. این قطعات به ترتیب ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد.

کاهش تورم حباب از قیمت سکه بیشتر شد

قیمت طلا در سومین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش از ۸۹ هزار تومان به ۱۴ میلیون و ۳۵۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۳۱۱ هزار تومان با ۲۱ هزار تومان کاهش قیمت خورد. طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۲۶۸ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز دوشنبه در کنار قیمت کاهش یافت. حباب سکه امامی ۳۰۴ هزار تومان، سکه بهار ۴۱۹ هزار تومان، نیم سکه ۳۱۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۳۰ هزار تومان و سکه گرمی ۱۱۵ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا