طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 22 مرداد 1403



به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته گذشته مرداد در همه قسمت ها افت داشت. روند نزولی به گونه ای بود که قیمت قطعات سکه به جز سکه گرمی یک کانال نزولی شد. کاهش قیمت طلا در بازار طلا متاثر از بازگشت قیمت دلار به کریدور پنجم بود و قیمت جهانی اونس طلا عامل فعالی در تعیین قیمت طلا و سکه نبود.

معامله گران روند نزولی بازارهای مالی را نتیجه آرامش اخبار سیاسی می دانند که منجر به کاهش قیمت دلار شده است. آنها همگرایی بالای بازار فلزات زرد با بازار ارز را دلیل این روند نزولی و بازگشت قیمت ها می دانند.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

فعالان بازار طلا نیز بر کاهش تقاضا در پایان ماه تاکید دارند. آنها معتقدند که تحولات تقاضا و قیمت در بازار فلزات زرد ثابت است. یعنی وقتی قیمت پایین است، مردم انتظار تخفیف بیشتری دارند و تقاضا کم است. هنگامی که قیمت ها افزایش می یابد، تقاضا نیز افزایش می یابد.

با این وجود کارشناسان بازار طلا معتقدند در صورت تداوم کاهش قیمت دلار، روند کاهش قیمت در بازار فلز زرد ادامه خواهد داشت. با این حال نباید انتظار کاهش قیمت بیش از پنج و در نهایت ده درصد را داشته باشیم.

نقره به کانال ۵۲۰۰۰ تومان بازگشت

قیمت سکه امامی طی دو روز یک میلیون کاهش یافت

قیمت سکه امامی در دومین روز هفته با ۵۶۰ هزار تومان کاهش به ۴۱ میلیون و ۶۸۵ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار نیز با ۳۸۵ هزار تومان کاهش به ۳۷ میلیون و ۶۹۵ هزار تومان رسید. لازم به ذکر است کاهش قیمت قطعات سکه همانند روز شنبه بود و در این مدت سکه امامی بیش از یک میلیون تومان ارزان شد.

همچنین قیمت نیم سکه و ربع سکه با ۲۵۰ هزار تومان کاهش به ترتیب به ۲۲ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید. سکه گرمی با ۸۰ هزار تومان کمترین کاهش را در بازار سکه داشت و هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله شد.

مشقل در آستانه بازگشت به شبکه ۱۴ میلیون تومانی بود

قیمت طلا در دومین روز هفته با کاهش قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۷۰ هزار تومانی به قیمت ۱۵ میلیون و ۸۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان با ۳۸ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۳۸ هزار تومان معامله شد.

برخلاف روز گذشته، حباب سکه در روز یکشنبه روند متعادلی را نشان داد. حباب سکه امامی ۳۸۹ هزار تومان، سکه بهار ۲۲۴ هزار تومان، نیم سکه ۱۶۹ هزار تومان، ربع سکه ۲۰۹ هزار تومان و سکه گرمی ۶۰ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا