طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 23 اردیبهشت 1403

به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در ابتدای هفته گذشته افزایش یافت اردیبهشت هر سه روند کاهشی، افزایشی و خنثی وجود داشت. اگرچه نوسانات این بازار قابل توجه نبود، اما قیمت برخی از قطعات سکه بدون توجه به قیمت عوامل بنیادی این بازار افزایش یافت.

روز شنبه قیمت در خانواده سکه تا حدی بدون تغییر باقی ماند و با همان قیمت های روز پنجشنبه مبادله شد. لازم به ذکر است با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در پایان هفته، اونس جهانی طلا با قیمت ثابت ۲۳۶۰ دلار معامله می شود.

معامله گران بازار فلز زرد در حال حاضر قیمت دلار را فشاردهنده ترین اهرم بازار طلا می دانند و به خریداران این بازار هشدار می دهند که فضا و محدوده خاصی برای ورود به بازار طلا وجود نداشته باشد. آنها تصور می کنند که خریدهای پلکانی در شرایط فعلی سود بیشتری را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

اقتصاددانان نیز بر حباب سکه تاکید می کنند و فرض می کنند که این حباب در سال های اخیر همواره با قیمت همراه بوده است. آنها می گویند اگر اتفاق مهمی در نظام اقتصادی و سیاسی کشور رخ ندهد، روند بازارهای مالی با ثبات خواهد بود.

قیمت نقره ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت

سکه امامی گل سرسبد کاهش قیمت شد

قیمت سکه امامی شنبه ۲۲ اردیبهشت با کاهش ۳۱۴ هزار تومانی ۴۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه بهار ۳۸ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان و ۱۳۵ هزار تومان افزایش یافت.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه بدون تغییر نسبت به آخرین معامله هفته گذشته ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شد. قیمت ربع سکه با ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بسته شد و ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه گرمی روز شنبه با ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ۶.۷ میلیون تومان رسید.

حباب سکه امامی ۸۰۰ هزار تومان سقوط کرد

قیمت طلا در اولین روز هفته افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۷۲ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۸۴۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۰ هزار تومان افزایش به ۳ میلیون و ۴۲۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۸۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در بیشتر روز شنبه روند نزولی را نشان داد. حباب سکه امامی ۸۰۰ هزار تومان، سکه بهار ۳۹۱ هزار تومان، نیم سکه ۲۴۶ هزار تومان و ربع سکه ۳۲۲ هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه امروز ۱۴۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز ایران تحلیل مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا