طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 23 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز سه شنبه روندی نامتعادل را شاهد بود. قیمت طلا کاهش یافت اما سکه به دلیل افزایش تقاضا روند نزولی را دنبال نکرد و افزایش محدودی را به ثبت رساند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در چهارمین روز هفته دو روند متفاوت را دنبال کرد. قیمت طلا با کاهش قیمت ارز جهانی همراه شد اما سکه با تلرانس ۵۰ تا ۱۵۰ هزار تومان گران شد.

اسکرین شات 12 مارس 2024 در 4:46:51 ب.ظ

اگرچه ششمین حراج سکه طلا روز سه شنبه در مرکز مبادلات ارزی ایران برگزار شد و در این حراج سکه تمام، نیم سکه و ربع سکه عرضه شد، اما معامله گران احساس کردند برگزاری این سری از حراج ها تاثیر خود را بر بازار از دست داده است. داده شده.

فعالان بازار طلا معتقدند تقاضای پایان سال و افزایش انتظارات رشد طلا باعث شد تا فشار فروش در بازار سکه امامی محدود شود و فلز گرانبهای داخلی بتواند در کانال ۳۶ میلیون تومان کاهش قیمت را تحمل کند. با این وجود، اقتصاددانان بر این باورند که دلار رهبر اصلی بازار طلا است و در حال حاضر در محدوده مشخصی در نوسان است. بنابراین نباید انتظار فراز و نشیب های شارپی را در بازار طلا داشته باشیم.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا با ۲۸ دلار کاهش با ۲۱۵۳ دلار معامله می شود.

قیمت نیم سکه ۲۱ میلیون تومان بود

لازم به ذکر است، در چهارمین روز از هفته، نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با ۱۵۰ و ۲۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب ۲۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با قیمت ۱۰ هزار تومان و با قیمت ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه دو برابر افزایش قیمت داشت

قیمت طلا روز سه شنبه با روند نزولی آغاز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۳۱ هزار تومان ارزان شدن، ۱۳ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان با ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش قیمت خورد. طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۶۱ هزار تومان معامله شد.

روز سه شنبه، حباب سکه به طور متوسط ​​دو برابر افزایش یافته بود. حباب سکه امامی ۲۷۴ هزار تومان، سکه بهار ۲۲۰ هزار تومان، نیم سکه ۲۷۵ هزار تومان، ربع سکه ۲۶۲ هزار تومان و سکه گرمی ۳۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا