طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 23 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه اولین روز هفته را با روند نزولی به پایان رساندند. قیمت جهانی دلار و طلا کاهش یافت و بازار طلا و سکه تحت تاثیر این دو مولفه قرار گرفت.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در اولین روز هفته گذشته افزایش یافت بهمن کار خود را با روندی کاهشی در تمامی قطعات و اوزان به پایان رساند. کاهش قیمت دلار به طور مستقیم بازار طلا را تحت تاثیر قرار داد اما روند حبابی قیمت در خانواده سکه به ویژه سکه های سنگین منجر به افزایش نیم میلیون تومانی شد.

اسکرین شات 11 فوریه 2024 در 5:41:59 ب.ظ

معامله گران بازار طلا می گویند با توجه به هفته جاری که دو روز اول آن تعطیلات و نیمه تعطیلات بوده، تحول خاصی در قیمت طلا و سکه پیش بینی نمی شود. به گفته کارشناسان اقتصادی، به نظر می رسد بازارساز قصد دارد قیمت دلار را در محدوده خاصی نگه دارد. بنابراین قیمت در بازار فلز زرد نیز حول محور قیمت دلار خواهد چرخید و کاهش و افزایش خاصی را تجربه نخواهد کرد.

لازم به ذکر است که با توجه به تعطیلی آخر هفته در بازارهای جهانی، قیمت جهانی طلا در ۲۰۲۴ دلار ثابت است.

در روند نزولی بازار طلا، سکه سنگین افزایش یافت

قیمت سکه در اولین روز هفته شاهد افزایش محدود سکه های سنگین و کاهش در سایر نقاط سکه بود. سکه امامی روز شنبه با نوسانات محدود صعودی آغاز شد و در نهایت با قیمت ۳۲ میلیون و ۵۸۶ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با ۱۵ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۹ میلیون و ۸۱۰ هزار تومان معامله شد. نیم سکه و ربع سکه ۱۷ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با ۵۰ هزار تومان کاهش معامله شد. سکه گرمی ۲۰ هزار تومان کاهش یافت و پنج میلیون و ۸۳۰ هزار تومان معامله شد.

مثقال طلا به کانال ۱۱ میلیونی بازگشت

حباب خانواده سکه نیز در روز شنبه افزایش قابل توجهی را در تمامی بخش ها به ثبت رساند. حباب سکه امامی ۵۴۲ هزار تومان، سکه بهار ۵۵۴ هزار تومان، نیم سکه ۲۲۴ هزار تومان، ربع سکه ۸۸ هزار تومان و سکه گرم ۴۸ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا