طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 23 تیر 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در هفته سوم تیر با وجود افزایش ارزش اونس جهانی طلا، این امر با روند کاهشی دلار همراه شد. هفته گذشته بازار طلا با بازدهی منفی بسته شد و کاهش بازدهی سکه غوغایی در بازارهای مالی به پا کرد. معامله گران با وجود تعطیلی دوشنبه و سه شنبه به مناسبت عزاداری محرم، انتظار روزهای آرامی را برای بازار طلا دارند.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه برای سومین هفته در حال افزایش است تیر این امر با کاهش بازدهی و به دنبال کاهش قیمت دلار همراه شد.

تصویر 12 ژوئیه 2024 در 4:05:14 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

کاهش قیمت دلار تحت تاثیر آرامش سیاسی و رکود محرم بود و بازار فلز زرد آن را با خود همراه کرد. معامله گران روند بازار طلا در هفته گذشته تیر وابسته به نوسانات قیمت دلار و تغییرات قیمت اونس جهانی طلا هستند.

بازار طلا یک هفته تعطیل است!

لازم به ذکر است روز پنجشنبه نیز مانند سال های گذشته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از تعطیلی یک هفته ای بازار طلای تهران به مناسبت ایام عزاداری محرم خبر داد. پیگیری های خبرنگار افق میهن حاکی از تعطیلی بازار طلای تهران از شنبه ۲۳ می باشد. تیر تا پنجشنبه ۲۸ تیر تعطیل است و سایر مراکز و مغازه های عرضه طلا در پایتخت و شهرستان ها فعال هستند.

در همین رابطه یکی از فعالان بازار طلا به افق میهن گفت: رسم تعطیلی بازار طلا در تهران از زمان قاجار وجود داشته و از دو روز مانده به روز تاسوعا تا سومین روز امام زمان (عج) تعطیل است. بر این اساس به گفته فعالان صنفی، مراکز خرید و فروش طلا و مغازه‌های بیشتری در تهران و شهرستان‌ها دایر است و تعیین قیمت طلا و سکه نیز مانند روزهای گذشته در حال انجام است.

نقره ۱۳۰۰ تومان ارزان شد

سکه امامی در کانال ۴۰ میلیون بسته شد

قیمت سکه امامی روز پنجشنبه ۲۱ تیر ۴۰ میلیون و ۹ هزار تومان معامله شد و ۲۰۰ هزار تومان افت را به ثبت رساند. قیمت سکه بهار با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی به ۳۶ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان داد و ستد شد.

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت و ۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه روز پنجشنبه با افت ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بسته شد. سکه گرمی نیز با قیمت ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد و قیمت تغییر نکرد.

قیمت طلا در روز پنجشنبه برخلاف کاهش قیمت سکه، افزایش محدودی را ثبت کرد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افزایش ۱۵ هزار تومانی به ۱۴ میلیون و ۵۶۴ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۰ هزار تومان افزایش ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان بسته شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۲۷ هزار تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا