طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 24 اردیبهشت 1403

به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه طی دو روز گذشته همزمان با کاهش قیمت دلار روندی نزولی داشته است. همگرایی بازار فلز زرد با دلار باعث شده قیمت سکه بهار در روز یکشنبه به مرز ۴۰ میلیونی بازگردد.

آیا بازار طلا روند نزولی دارد؟

معامله گران بازار طلا و سکه معتقدند با وجود اینکه قیمت جهانی طلا وارد محدوده ۲۳۰۰ دلاری شده است، اما در همین کانال با کاهش همراه بوده و به دلیل فشارهایی که بازار ارز به بازار وارد می کند، خبری از روند صعودی نیست. بازارساز برای کنترل قیمت این دو عامل قیمت در بازار طلا و سکه را در مسیر نزولی قرار داده است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه، معامله گران شاهد روند نزولی ۱۰ درصدی بیشتر در این بازار هستند و معتقدند که نباید انتظار کاهش شدید از این بازار داشته باشیم.

معامله گران بازار در روزهای گذشته کف ۴۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی را به عنوان مناطق حمایتی سکه در نظر گرفتند. آنها معتقد بودند که اگر سکه از این محدوده خارج نشود، احتمال افزایش قیمت و ورود معامله گران جدید به بازار وجود دارد.

کارشناسان اقتصادی با اشاره به تاثیر ناچیز اونس جهانی بر قیمت طلا و سکه می گویند: در حال حاضر قیمت طلا و سکه با اونس جهانی ارتباطی ندارد، اما موضوع برجام بر بازار دلار و از این رو تاثیر دارد. همچنین می توانید بر روی طلا داشته باشید سکه ها نیز در قیمت کاهش می یابد

قیمت نقره بدون تغییر باقی ماند

لازم به ذکر است اونس جهانی طلا و نقره روز یکشنبه به ترتیب ۲۳۶۰ دلار، ۲۸ دلار و ۱۷ سنت بود. هر گرم نقره ۹۹۹ ۵۵۱۷۰ تومان قیمت دارد و قیمت نسبت به روز اول هفته تغییری نمی کند.

سکه بهار ۵۰۰ هزار تومان بود

قیمت سکه امامی یکشنبه ۲۳ اردیبهشت با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی ۴۱ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه بهار ۳۸ میلیون تومان معامله شد و ۵۰۰ هزار تومان کاهش را به ثبت رساند.

قیمت نیم سکه و سکه گرمی بدون تغییر به قیمت ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با ۱۰۰ هزار تومان افت در انتهای کانال ۱۵ میلیون تومان معامله شد.

حباب سکه از قیمت جدا شده است

قیمت طلا در دومین روز هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۶۷ هزار تومانی معامله شد و این رقم به ۱۴ میلیون و ۵۷۸ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۳۶۶ هزار تومان با ۳۹ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۳۲۱ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز شنبه در اکثر بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۳۱۲ هزار تومان، نیم سکه ۲۰۳ هزار تومان، ربع سکه ۲ هزار تومان و سکه گرمی ۵۰ هزار تومان رشد کرد. حباب سکه بهار ۸۹ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا