طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 24 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه هر سه روند صعودی، نزولی و خنثی را تجربه کردند. نوسانات بازار طلا محدود بود و بیشترین افزایش قیمت در سهم نیم سکه رخ داد. کاهش ناگهانی قیمت دلار نیز باعث از دست رفتن تمرکز بازار طلا شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در روزهای پایانی سال با نوسانات صعودی و نزولی محدود و در محدوده قیمتی خاصی در حال معامله است. در دو روز گذشته به دلیل افت بیش از ۲۰ دلاری قیمت جهانی طلا، نوسانات نزولی بازار طلا بیشتر از سکه بوده است.

عکس صفحه 13 مارس 2024 ساعت 4:18:23 ب.ظ.-2

معامله گران بازار طلا قیمت دلار را در سقف بالای کریدور ۵۰ هزار تومان و ابتدای ماه مبارک رمضان به دلیل گرانی طلا و سکه در یک محدوده مشخص می کنند.

با وجود افزایش محدود قیمت دلار، روز گذشته قیمت طلا کاهش یافت. به گفته فعالان این بازار، نوسانات قیمت طلا و سکه حکایت از روند خنثی بازار دارد. این در حالی است که تحلیلگران فنی قیمت های فعلی در این بازار را منطقه تعادلی می دانند.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مطلب، طلای جهانی بیش از هفت دلار افزایش قیمت داشته و با قیمت ۲۱۶۵ دلار معامله می شود.

سکه های سبک منجمد شده بودند

لازم به ذکر است، نیم سکه در پنجمین روز هفته با ۱۰۰ هزار تومان افزایش بیشترین افزایش قیمت را در قطعات سکه داشت و با قیمت ۲۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه و سکه گرمی بدون تغییر قیمت به ترتیب ۱۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در همه قسمت ها رشد کرد

قیمت طلا روز چهارشنبه با روند نزولی آغاز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۵ هزار تومان ارزان شدن، ۱۳ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان بسته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۶ هزار و ۵۰۰ تومان کاهش ۳.۸۸ هزار تومان قیمت خورد. طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۶ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه روز چهارشنبه افزایش یافت. حباب سکه امامی ۱۳۱ هزار تومان، سکه بهار ۱۰ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۴ هزار تومان و سکه گرم ۱۲ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا