طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 24 بهمن 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته افزایش یافت و تنها سکه امامی از بازار طلا جدا شد. دلار با ۲۰۰ تومان افزایش پیشتاز اصلی این بازار بود. روز دوشنبه، روند قیمت حباب، همگرایی بالایی با قیمت سکه نشان داد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته دست به دست هم داد و در روندی صعودی قرار گرفت. با این افزایش قیمت سکه بهار گل سرسبد رشد قیمت در بازار سکه شد و با بیش از نیم میلیون تومان افزایش وارد کانال ۳۰ میلیون تومان شد. سکه امامی از این افزایش قیمت جان سالم به در برد و افت محدودی را به ثبت رساند.

اسکرین شات 12 فوریه 2024 در 5:14:44 ب.ظ

به گفته برخی از دلالان بازار فلز زرد، مسدود شدن حساب برخی فعالان صنعت طلا و عدم توانایی این افراد در مبادلات، رکود بازار طلا را افزایش داده است. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این خصوص با تاکید بر اینکه با وجود این فشارها باید فروشگاه ها را تعطیل کنیم، گفت: دیگر نمی توانیم انسداد حساب ها را انجام دهیم و درگیری های فیزیکی نیز افزایش یافته است. ما بازار را می بندیم یا به یک موضوع پاسخ می دهیم. در چنین شرایطی تا زمانی که موضوع مهمی وجود دارد و شرایط بحرانی به وجود آمده است، مسئولین پاسخگو نیستند. برخی از افراد مسئول هیچ کار عملیاتی انجام ندادند.»

لازم به ذکر است معامله گران توسعه قیمت در بازار طلا را وابسته به قیمت دلار می دانند و با توجه به سیاست بانک مرکزی چشم انداز روشنی برای اسکناس آمریکایی نمی بینند.

لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا به سختی نوسان می کند و با قیمت ۲۰۲۴ دلار معامله می شود.

سکه بهار به کانال ۳۰ میلیونی رسید

نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان افزایش در کانال ۱۸ میلیونی حرکت کرد. این قطعه در زمان نگارش این مقاله با قیمت ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می شد. ربع سکه با قیمت ۱۰۰ هزار تومان و با قیمت ۱۱ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله می شود. سکه گرمی با رشد ۷۰ هزار تومانی در حال حاضر پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله می شود.

حباب سکه امامی کاهش یافته است

قیمت طلا در روز دوشنبه ۲۶ بهمن افزایش داشت هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۶۵ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۹۹۲ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۷۶۸ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۷۳۱ هزار تومان رسید.

روز دوشنبه خانواده سکه در تمامی قطعات به جز سکه امامی افزایش حباب‌زایی قابل توجهی داشت. حباب سکه بهار ۳۱۴ هزار تومان، نیم سکه ۵۹ هزار تومان، ربع سکه ۵۵ هزار تومان و سکه گرم ۴۸ هزار تومان رشد کردند. حباب سکه امامی ۲۸۱ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا