طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 25 آذر 1402 / رشد بازار طلا بر مدار صعودی انس جهانی طلا

به گزارش ایران تحلیل:




قیمت طلا و سکه با افزایش قیمت جهانی طلا در هفته گذشته همزمان شد و بازدهی مثبت و محدودی را نشان داد. اگرچه روند خنثی دلار مانع رشد بازار طلا شد، اما اغلب سکه با ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت مواجه شد.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه در هفته جاری هم افزایش و هم کاهش را به ثبت رساندند. بازار طلا با تحرکات مثبتی در قیمت جهانی طلا همراه بود، اما انجماد قیمت دلار مانع از رشد متناسب قیمت در بازار طلا شد.

اسکرین شات 15 دسامبر 2023 در 4:13:17 ب.ظ

اگرچه دلار و ارز جهانی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت در بازار طلا هستند، اما دلار بازیگر مهم تری برای بازار طلا و سکه است. با اتخاذ سیاست انجماد ارزی توسط سیاستگذار، روند بازار طلا و سکه از ابتدا تغییر کرد. خرداد امسال در مسیر بی طرفی قرار دارد. از روز دوشنبه به وقت تهران، قیمت جهانی انسان فراز و نشیب داشت، اما قیمت طلا و سکه بیشتر تابع روند خنثی دلار و نوسانات محدود ۵۰ تا ۱۵۰ تومانی بود.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا روند صعودی داشته و با قیمت ۲۰۴۲ دلار معامله می شود.

گل سرسبد سکه امامی در رشد قیمت

دیروز ۲۳ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۹ میلیون و ۵۹۹ هزار تومان رسید. سکه بهار با ۱۱۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان معامله شد.

روند نزولی حباب سکه در رشد قیمت

قیمت طلا نیز روز پنجشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۴۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۵۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۴۰ هزار تومان افزایش ۲ میلیون و ۴۸۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۴۹ هزار تومان رسید.

دیروز حباب سکه برخلاف افزایش قیمت ارزش خود را از دست داد. حباب سکه امامی ۱۲۰ هزار تومان، سکه بهار ۱۰۱ هزار تومان، نیم سکه ۱۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۲۵ هزار تومان و سکه گرمی ۱۶ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا