طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 25 مرداد 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته با کاهش ارزش تمامی قطعات و اوزان بار دیگر افزایش یافت. روند نزولی در بازار طلا با ریتم کاهشی عوامل تعیین کننده قیمت در این بازار رخ داد. حباب سکه در مقابل کاهش ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی بازار طلا روند صعودی داشت. معامله گران معتقدند که این ریتم فزاینده حباب تحت تأثیر رشد تقاضا در بازار است.





به گزارش افق میهن،

قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه با کاهش ارزش در تمامی قطعات و اوزان باز شد. بازار فلز زرد در پی روند نزولی اونس جهانی طلا و دلار کاهش یافت و روند ثابتی را از خود نشان داد. آنچه در بازار سکه در روز چهارشنبه قابل توجه بود، بزرگ شدن حباب بیشتر قطعات سکه در مقابل کاهش قیمت بود.

اسکرین شات 14 اوت 2024 در 5:22:40 ب.ظ

پیش بینی قیمت طلا و سکه

با وجود اهمیت رویدادهای خاورمیانه و تأثیر بازارهای مالی بر آنها، اقتصاددانان پیش بینی قیمت در بازارهای مالی را غیرممکن می دانند. آنها بر این باورند که تحولات فعلی قیمت در بازارهای مالی منتظر تصمیمات سیاسی است و چندان دوام نخواهد آورد.

فعالان بازار طلا انتظار دارند قیمت ها فعلا در همان محدوده باقی بماند. با توجه به تلاش سیاستگذاران برای تثبیت قیمت دلار، این مشکل ارتباط مستقیمی با آرامش در بازار طلا دارد. بنابراین پیش بینی قیمت طلا و سکه در کوتاه مدت غیرممکن به نظر می رسد. لازم به ذکر است که تحلیلگران بازار توافق برجام را تنها پیش نیاز کاهش شدید قیمت در بازارهای مالی می دانند.

هر گرم نقره ۵۲ هزار تومان شد

اونس جهانی طلا با کاهش باز شد. در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا با ۱۳ دلار کاهش به ۲۴۵۳ دلار رسید. قیمت هر اونس نقره با ۱۵ سنت کاهش به ۲۷ و ۷۵ سنت رسید. هر گرم نقره ۹۹۹ نیز ۵۲ هزار و ۹۳۰ تومان و ۷۶۰ تومان کاهش یافت.

سکه داغ به کانال ۶ میلیونی بازگشت

لازم به ذکر است که قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه ۳۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به ترتیب ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۴ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی ۵۰ هزار تومان ارزان شد و با این افت به کانال ۶ میلیون تومان بازگشت. این قطعه روز چهارشنبه ۶ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه افزایش یافته است

قیمت طلا در پنجمین روز هفته با کاهش قیمت سکه همراه شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۲۸ هزار تومانی معادل ۱۵ میلیون و ۱۱۹ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار معادل ۳۴۸۸ هزار تومان با ۹ هزار تومان کاهش عرضه شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۴۲ هزار تومان معامله شد.

در کنار افت ۱۶۲ هزار تومانی ربع سکه، روز چهارشنبه حباب سکه در سایر نقاط نیز رشد کرد. حباب سکه امامی ۳۰۹ هزار تومان، سکه بهار ۴۴۹ هزار تومان، نیم سکه ۱۰۵ هزار تومان و سکه گرم ۲۵ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.

نماد داده پارس










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا