طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 26 اسفند 1402

به گزارش ایران تحلیل:






قیمت طلا و سکه در هفته گذشته اسفند با بازدهی منفی بسته شد. این اتفاق در حالی رخ داد که روز پنجشنبه برخلاف کاهش قیمت دلار، روند تقاضا بازار طلا را بالا برد و سکه امامی، بهار و نیمسکه به کانال بالاتری صعود کردند.



به گزارش ایران تحلیل، قیمت طلا و سکه روز پنجشنبه ۲۴ اسفند برخلاف کاهش قیمت دلار، در یک روند صعودی بازگشایی شد. اگرچه بازدهی بازار طلا در هفته گذشته منفی بود. اما افزایش قیمت طلا و سکه در آخرین روز هفته، سکه های سنگین را وارد کانال بالاتری کرد.

اسکرین شات 15 مارس 2024 در 4:47:23 ب.ظ

در هفته گذشته اسفند با وجود کنترل سیاستگذار بر قیمت دلار و عرضه سکه طلا به حراجی ها و بورس ها، بازار فلز زرد در اکثر روزها روند صعودی را نشان داد. رشد تقاضا در هفته گذشته بازار طلا را هدایت کرد. معامله گران معتقدند اگر دلار در محدوده فعلی نوسان داشته باشد، توسعه بازار طلا نوسانات شدیدی نخواهد داشت و سال در محدوده قیمتی فعلی ۱۴۰۲ به پایان می رسد.

لازم به ذکر است انس گلد گلد در زمان نگارش این مقاله با افزایش محدود دو دلاری مواجه بوده و با قیمت ۲۱۶۳ دلار معامله می شود.

نیم سکه علامت گذاری شده بیشترین افزایش قیمت را داشت

سکه امامی پنجشنبه ۲۴ اسفند با افزایش ۴۰۷ هزار تومانی یک پله صعود کرد و با قیمت ۳۷ میلیون و ۱۰۵ هزار تومان معامله شد. سکه بهار با افزایش ۴۴۰ هزار تومانی وارد کانال ۳۵ میلیونی شد و در قیمت ۳۵ میلیون و ۳۰ هزار تومان متوقف شد.

حباب سکه در همه قسمت ها رشد کرد

قیمت طلا روز پنجشنبه افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۱۳۳ هزار تومان افزایش قیمت داشت و ۱۳ میلیون و ۴۷۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۲۵ هزار و ۷۰۰ تومان افزایش به ۳ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل به سه میلیون و ۶۶۲ هزار تومان رسید.

حباب سکه در روز پنجشنبه به دلیل افزایش تقاضا با افزایش قابل توجهی روبرو شد و در همه قسمت ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۲۹۸ هزار تومان، سکه بهار ۲۵۵ هزار تومان، نیم سکه ۴۹۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۹ هزار تومان و سکه گرمی ۹ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا