طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 26 خرداد 1403

به گزارش ایران تحلیل، در پی نوسانات قیمت جهانی اونس طلا، قیمت طلا و سکه در بیشتر روزهای هفته گذشته کاهش یافت.

با وجود تحولات منفی بازار طلا در هفته های اخیر و تاثیر روند نزولی قیمت جهانی اونس طلا؛ این در حالی است که معامله گران بر این باورند که روند رکودی این بازار تحت تأثیر سردرگمی معامله گران در معاملات در بازار در آستانه انتخابات ریاست جمهوری است. همچنین برخی از فعالان بازار طلا در هفته سوم اقدام به حراج سکه می کنند خرداد و ارقام خوب این حراج سیگنال مساعدی برای کاهش قیمت در بازار سکه تلقی می شود.

پیش بینی قیمت طلا و سکه

به گفته تحلیلگران اقتصادی، بازارها به دلیل انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در کما هستند و معامله گران خریداران جدی نیستند. ظاهرا فعالان اقتصادی تصمیمات جدید را تا بعد از انتخابات معطل کردند.

کارشناسان فنی منطقه ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومانی را منطقه شیرین ورود به بازار عنوان می کنند و می گویند در صورت شکسته شدن این محدوده قیمت به ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان کاهش می یابد.

اونس طلا صعودی است

در زمان نگارش این مقاله، اونس طلای جهانی با ۲۰ دلار افزایش به ۲۳۲۴ دلار رسیده است. اونس جهانی نقره با ۱۸ سنت افزایش با ۲۹ دلار و ۱۴ سنت معامله می شود. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز پنجشنبه در بازار داخلی ۳۴۰ تومان افزایش یافت و ۵۵ هزار و ۳۷۰ تومان معامله شد.

رکود مدال را گرفت

سکه امامی پنجشنبه ۲۴ خرداد قیمت معامله ۴۰ میلیون و ۱۵۱ هزار تومان بود. سکه بهار در کانال ۳۶ میلیونی باقی ماند و ۳۶ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد.

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه ۲۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود. قیمت ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بسته شد.

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی هفته کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز ۱۴ میلیون و ۳۴۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار سه میلیون و ۳۱۱ هزار تومان قیمت داشت. طلای مستعمل سه میلیون و ۲۶۷ هزار تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا